Tarcze, zaciski, klocki hamulcowe i pompy hamulcowe są czterema głównymi elementami każdego układu hamulcowego. Nie mogą one jednak współdziałać bez punktu podparcia całego systemu: płynu hamulcowego.
Zazwyczaj jego poziom jest sprawdzany i uzupełniany tylko wtedy, gdy spadnie poniżej oznaczenia minimum. Nie pozwala to jednak uniknąć ryzyka tworzenia się „korków parowych”, czyli pęcherzyków pary, podczas wrzenia płynu hamulcowego. Problem ten pojawia się, gdy wraz z upływem czasu płyn hamulcowy wchłania wilgoć, w wyniku porowatości przewodów układu hamulcowego, co drastycznie obniża jego temperaturę wrzenia.
„Korek parowy” oznacza, że pedał staje się „gumowy”,ponieważ płyn nie może przekazywać ciśnienia, pęcherzyk pary jest po prostu sprężany w układzie hydraulicznym. Nazywane jest to również „miękkim pedałem" i powoduje mniej efektywne hamowanie. Aby tego uniknąć, należy wymienić płyn hamulcowy w terminie zalecanym przez producenta pojazdu. Nie wszystkie jednak płyny hamulcowe posiadają takie same właściwości. Płyny hamulcowe
Brembo Premium mają wyższą temperaturę wrzenia niż standardowa, oferując w ten sposób doskonałą odporność na korek parowy zapewniają również wysoką skuteczność hamowania nawet w niskich temperaturach.
Linia płynów hamulcowych Premium firmy Brembo dzieli się na cztery kategorie, aby zaspokoić zapotrzebowania wszystkich typów samochodów:
- PŁYN HAMULCOWY BREMBO PREMIUM DOT 4: odpowiedni do wszystkich pojazdów z ABS. Spełnia wymogi obowiązujących standardów, ma wyższą temperaturę wrzenia i niższą lepkość.
- PŁYN HAMULCOWY BREMBO PREMIUM DOT 4 LV: zalecany do pojazdów z elektronicznymi systemami kontroli hamowania i stabilności najnowszej generacji (ABS, ESP, ASR, TCS, EBD itp.), charakteryzuje się bardzo niską lepkością.
- PŁYN HAMULCOWY BREMBO PREMIUM DOT 5.1: dzięki parametrom takim, jak wytrzymałość na wysokie temperatury i wyższa lepkość, jest zalecany do pojazdów o wysokich osiągach.
- LHM PSA: jest mineralnym płynem hydraulicznym przeznaczonym do zintegrowanych układów hamulcowych, zawieszenia i układów kierowniczych pojazdów, który wymaga produktu spełniającego wymogi specyfikacji PSA B71 2710.
Komentarze (0)