Edukacja

Warto wiedzieć

2 godziny temu  20.11.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

„Wkręć się w zawód!

Pod takim hasłem Würth Polska wspiera młode talenty w drodze na rynek pracy. Do tej pory ze szkoleń skorzystało ponad 200 uczniów wraz z nauczycielami.

Z początkiem nowego roku szkolnego Würth Polska kontynuuje realizację zajęć autorskiego projektu „Wkręć się w zawód”! Dzięki niemu uczniowie szkół technicznych w całej Polsce mogą zyskać teoretyczną i praktyczną wiedzę, która przygotuje ich do przyszłej pracy zawodowej.
Po udanym przeprowadzeniu pierwszych warsztatów w Bydgoszczy, projekt „Wkręć się w Zawód” ma swoją kontynuację w nowym roku szkolny. Eksperci z Würth Polska pojawili się w kolejnych 4 partnerskich szkołach, dzieląc się swoją wiedzą z młodym pokoleniem przyszłych profesjonalistów.

- W nowym roku szkolnym zawitaliśmy do szkół w Żywcu, Warszawie i Garbatce Letnisko, powróciliśmy też do Bydgoszczy, gdzie mieliśmy okazję pracować z kolejną grupą młodych talentów. Do tej pory ze szkoleń skorzystało ponad 200 uczniów wraz z nauczycielami. Zarówno uczestnicy jak i rada pedagogiczna udzieliły pozytywnego feedbacku chwaląc współpracę, a także zapewniając o chęci jej kontynuowania. Tym samym zakończyliśmy pierwszy etap naszego projektu. W drugim semestrze planujemy kontynuację spotkań i dalsze dzielenie się wiedzą z uczniami szkół - mówi Grzegorz Kowejsza, Senior HR Business Partner Würth Polska

Dotychczasowe zajęcia realizowane były w ramach pierwszego etapu projektu, którego celem było przygotowanie młodego pokolenia do wejścia na rynek pracy. Drugi etap, który rozpocznie się w II semestrze bieżącego roku szkolnego poprowadzą product managerowie, którzy skupią się na prezentacji narzędzi i technologii wykorzystywanych w branży budowlanej i technicznej. Pozwoli to uczniom nie tylko na teoretyczne poznanie ich funkcjonalności, ale też przetestowanie profesjonalnych rozwiązań.

Würth Polska nie tylko realizuje opisany projekt, ale na bieżąco reaguje na informacje zwrotne płynące od szkół i uczniów, nieustannie udoskonalając jego formułę. Celem firmy jest jak najlepsze przekazywanie wiedzy kolejnemu pokoleniu oraz wzmacnianie relacji z placówkami edukacyjnymi jako kluczowymi partnerami w kształceniu przyszłych specjalistów – a co za tym idzie przyszłości branży.
nicjatywa stanowi istotny element szeroko zakrojonej strategii - społecznej odpowiedzialności biznesu, w której edukacja i rozwój młodych talentów zajmują szczególne miejsce. Firma podkreśla, że współczesny rynek pracy wymaga od młodych ludzi nie tylko wiedzy praktycznej, ale również świadomości zawodowej, umiejętności komunikacyjnych, współpracy czy samodzielności. Dlatego projekt koncentruje się na kompleksowym przygotowaniu uczniów do wejścia na rynek – zarówno od strony fachowej, jak i w obszarze kompetencji potrzebnych w procesach rekrutacyjnych.
- Chcemy, aby młodzi ludzie mieli możliwie najlepszy start na swojej ścieżce kariery i byli przygotowani na wyzwania, które mogą pojawić się na ich drodze. Zależy nam na tym, by przybliżyć im realia wykonywanego zawodu, pokazać, z czym spotkają się w praktyce, oraz wspierać w procesach rekrutacyjnych. To inwestycja nie tylko w ich rozwój, lecz także w przyszłość całej branży. Im bardziej świadomi i lepiej przygotowani absolwenci, tym silniejszy i bardziej odpowiedzialny rynek pracy jesteśmy w stanie wspólnie zbudować - dodaje Grzegorz Kowejsza.

Fot. Würth Polska

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony