W New Braunfels w Teksasie budowany jest nowy zakład produkcji czujników radarowych. Łączna wartość inwestycji wynosi około 100 milionów euro
„Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy są najmocniejszą siłą napędową sprzedaży i przewiduję duże możliwości rozwoju w tym obszarze w przyszłości” – mówi Frank Jourdan, Członek Zarządu Continental
Continental, firma technologiczna i producent opon premium, ogłasza budowę nowego zakładu produkcyjnego w New Braunfels w amerykańskim stanie Teksas. Celem nowej inwestycji jest zwiększenie produkcji czujników radarowych.
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ratują życie. Continental jest jednym z liderów światowego rynku w tej dziedzinie. Korzystamy ze stale rosnącego zapotrzebowania na czujniki radarowe dla nowych pojazdów. Spodziewamy się dalszego rozwoju w tym segmencie" – mówi Frank Jourdan, Członek Zarządu Continental, odpowiedzialny za obszar działalności „Autonomiczna Mobilność i Bezpieczeństwo”.
„W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy dalsze inwestycje w rozwiązania do wspomaganego i autonomicznego prowadzenia samochodów. Zwiększenie zdolności produkcyjnych w New Braunfels jest częścią naszej strategii wzrostu. W latach 2015-2019 sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie i widzimy duże szanse na wzmocnienie naszej pozycji rynkowej w przyszłości - wyjaśnia Frank Jourdan.
W budowę nowej fabryki w New Braunfels w Teksasie Continental planuje zainwestować około 100 milionów euro w ciągu najbliższych trzech lat. Na terenie zakładu o powierzchni 20 000 metrów kwadratowych będą produkowane zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego planowana jest w połowie bieżącego roku, a rozpoczęcie produkcji czujników radarowych na 2021 r. Dzięki temu, oprócz 450 istniejących już miejsc pracy, związanych z rozwojem i produkcją systemów wspomagania kierowcy, w regionie powstanie 130 nowych etatów. Liczby te nie obejmują dalszych etapów rozbudowy nowego zakładu. Obecnie Continental produkuje czujniki radarowe także w Seguinie, około 25 kilometrów od New Braunfels.
Continental posiada własne centra rozwojowe i zakłady produkcyjne w Europie, Ameryce i Azji, co pozwala mu oferować klientom rozwiązania dostosowane do ich potrzeb. „Bliskość klienta w poszczególnych regionach ma dla nas ogromne znaczenie. Nowy inwestycja w New Braunfels zapewni nam najnowocześniejszy zakład produkcyjny dla naszych zaawansowanych technologicznie produktów, co pozwoli nam kontynuować naszą strategię rozwoju - mówi Karl Haupt, Dyrektor ds. Zaawansowanych Systemów Wspomagania Kierowcy Continental.
Do klientów firmy Continental należy wielu lokalnych i międzynarodowych producentów, a także wszyscy producenci masowi na całym świecie. Firma oczekuje, że sprzedaż w tym obszarze przekroczy 2 mld euro w minionym roku finansowym 2019. Perspektywy dla dalszego wzrostu na przyszłość są również bardzo obiecujące. Na przykład, w 2017 i 2018 r. Continental pozyskał nowe zamówienia o łącznej wartości około 3 mld euro.
Produkcja radarów w zakładzie w Ingolstadt w Niemczech
Amerykańscy producenci samochodów stosują czujniki radarowe firmy Continental w takich systemach, jak wspomaganie hamowania awaryjnego i tempomat adaptacyjny. Technologie dostosowane specjalnie do rynku amerykańskiego, takie jak monitorowanie martwych punktów w samochodach osobowych z przyczepami (Trailer Length Detection i Trailer Merge Assist), które po raz pierwszy zostały wprowadzone do produkcji seryjnej w 2018 r. w modelu Dodge Ram 1500, są również oparte na czujnikach radarowych. W 2019 roku Continental otrzymał za tę technologię nagrodę „FCA Supplier of the Year” w kategorii Innowacja. Oprócz New Braunfels, Continental ma w USA inne zakłady produkujące zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: placówkę badawczo-rozwojową w Auburn Hills w pobliżu Detroit oraz fabrykę w Santa Barbara w Kalifornii, gdzie firma rozwija technologię lidarowych czujników optycznych.
Zaawansowane rozwiązania Continental już dziś wspierają miliony kierowców na świecie, a ich główną rolą jest zapobieganie wypadkom drogowym. We współczesnych pojazdach zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, takie jak asystent awaryjnego hamowania lub asystent martwego pola są powszechnie stosowane, a w przyszłości w jeszcze szerszym zakresie będą wspierać kierowcę.
Komentarze (0)