Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  10.11.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Goodyear wspiera ekotransport
Strona 2 z 2

[img_full]7713|9068[/img_full]


Ciężarówka Renault dla Coca-Coli
Renault wyprodukowało specjalny samochód ciężarowy dla belgijskiego oddziału koncernu Coca-Cola. To jeden z trzech samochodów Premium Distribution Hybrys Tech wyprodukowanych na potrzeby przetestowania nowej technologii w warunkach eksploatacyjnych. Pojazd Coca-Coli będzie używany w rejonie Brukseli do dystrybucji produktów koncernu. Renault planuje wprowadzić tę technologię do dystrybucji na szerszą skalę. Obecnie Goodyear współpracuje z obydwoma firmami przy analizie rachunku kosztów eksploatacji pojazdów hybrydowych. Ciężarówka Coca-Coli to hybryda równoległa, co oznacza, że napędzana jest na dwa sposoby, w tym wypadku silnikiem elektrycznym i diesla.
Samochody Premium Distribution Hybrys Tech zbudowano na ramie Renault Premium Distribution w konfiguracji 6x2*4, co oznacza, że z tyłu pojazdu umieszczona jest druga oś skrętna, co ułatwia manewry w ruchu miejskim. Pojazd ma zawieszenie pneumatyczne, a nadwozie zbudowała firma Van Hool.

Autobusy hybrydowe
Van Hool pracuje nad projektem, który ma dostarczyć belgijskiemu przedsiębiorstwu komunikacji miejskiej De Lijn 79 autobusy hybrydowe. Opony do nich dostarcza koncern Goodyear. W marcu na trasę w Gandawie po raz pierwszy wyjechał autobus hybrydowy przedsiębiorstwa De Lijn, a po nim hybrydy trafiły do Leuven i Brugii. Oceniwszy te trzy prototypy, Van Hool przystąpił do produkcji pozostałych autobusów. Mają one alternatywny napęd elektryczny z superkondensatorami. Jazda autobusem miejskim wymaga częstych zatrzymań na krótkie postoje. Podczas spowalniania i zatrzymania pojazdu, silnik zaczyna działać jako generator energii, która magazynowana jest w superkondensatorach. Kiedy pojazd ruszy, odzyskana energia jest uwalniana i wspomaga moc silnika. To rozwiązanie opiera się na tej samej zasadzie, co niedawno wprowadzony do wyścigów Formuły 1 system KERS.

Rekord prędkości Volvo
Volvo Trucks realizuje projekt, który ma szansę ukazać olbrzymi potencjał silników hybrydowych – chodzi o ustanowienie światowego rekordu prędkości ciężarówek hybrydowych. W tym projekcie Volvo wspiera Boije Overbrink, który ustanowił rekord prędkości ciągników siodłowych właśnie na ciągniku Volvo. Obecny rekord wynosi blisko 250 km/h. Na potrzeby nowego projektu stworzono Volvo VN, zasilane przez silnik elektryczny oraz silnik Diesla, wykorzystujący paliwa alternatywne. Z powodu wysokich prędkości osiąganych podczas prób, na przedniej osi zamontowano opony Goodyear Truck Racing – jedyne opony zatwierdzone przez Międzynarodową Federację Samochodową na Europejskie Mistrzostwa w Wyścigach Ciężarówek, odporne na wysokie obciążenia i temperatury występujące w tak ekstremalnych warunkach. Na tylnych, pojedynczych kołach zamontowano specjalnie zaprojektowane opony w rozmiarze 495/45R22.5, zbudowane z lekkiej i niezwykle wytrzymałej mieszanki gum – być może takie właśnie będą opony przyszłości, montowane na osiach napędowych pojazdów w ruchu miejskim. Ciężarówka będzie wystawiona podczas Targów IAA (sektor południowy, stanowisko nr G09).

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony