Ogumienie

Wydarzenia

ponad rok temu  12.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Kalendarz Pirelli 2018 na aukcji WOŚP

Pożądany przez wielu, niedostępny dla mas, wyznaczający trendy – najsłynniejszy na świecie kalendarz, którego nie można kupić trafił właśnie na aukcję charytatywną Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pirelli Polska zgodnie z wieloletnią tradycją przekazało najnowszą 45. edycję Kalendarza Pirelli na rzecz Fundacji WOŚP do licytacji podczas 26. Finału. Aukcja charytatywna to jedyne miejsce, gdzie można wylicytować kalendarz jednocześnie wspierając szanse w leczeniu noworodków, dla których gra tegoroczna orkiestra.

Już od przeszło pół wieku wyjątkowe wydawnictwo wyznacza upływ czasu poprzez fotografie najwyżej cenionych fotografów swoich epok interpretując współczesną kulturę i kreując trendy.

Autorem zdjęć tegorocznej edycji jest brytyjski mistrz fotografii kreacyjnej Tim Walker, który podjął się współczesnej interpretacji klasycznej brytyjskiej literatury – „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carolla. Za reżyserię słowa uznania należą się Shonie Heath, jednej z czołowych brytyjskich reżyserek i scenografek, zaś za stylizację - ikonie świata mody Edwardowi Enninfulowi, pierwszemu czarnoskóremu redaktorowi naczelnemu brytyjskiego magazynu Vogue, pełniącemu rolę stylisty stojącego za tegorocznymi wyszukanymi strojami.

Jak podkreśla Tim Walker: „Alicja była opowiadana tak wiele razy i myślę, że chciałem wrócić za Lewisem Carrollem do źródła wyobraźni, aby móc opowiedzieć ją jeszcze raz od samego początku. Chciałem znaleźć inny i oryginalny punkt widzenia".
Edward Enninful, redaktor naczelny brytyjskiej edycji magazynu Vogue dodaje: „Bardzo ważne jest, aby opowieść o Alicji została przekazana nowemu pokoleniu. Jej przygoda w Krainie Czarów rezonuje ze światem, w którym dziś żyjemy; przeszkodami, które musimy przezwyciężyć oraz pomysłem celebrowania tego co odmienne. (…) Możliwość ujrzenia czarnej Alicji oznacza dzisiaj, że ​​dzieci wszystkich ras mogą zostać objęte ideą różnorodności już od najmłodszych lat, a także uznać, że piękno ma różne barwy. Żyjemy w zróżnicowanym kulturowo świecie. Projekty takie jak ten niezwykły Kalendarz Pirelli pokazują, że wciąż jest nadzieja w tym, co czasem odczuwamy jako coraz bardziej cyniczna rzeczywistość".

Aby przekazać swoją koncepcję „Alicji w Krainie Czarów”, Tim Walker sfotografował 18 osobowości, w tym muzyków, aktorów, modelek i działaczy politycznych. Wśród nich znaleźli się:

Adut Akech, sudańsko-australijska modelka w roli: THE QUEEN OF DIAMONDS,

Adwoa Aboah , ghanijsko-brytyjska modelka i działaczka feministyczna w roli: TWEEDLEDEE,

Alpha Dia, model senegalsko-niemieckiego pochodzenia w roli: 5 OF HEARTS PLAYING CARD GARDNER,

Djimon Hounsou, benińsko-amerykański aktor i model w roli: THE KING OF HEARTS,

Duckie Thot, modelka południowosudańsko-australijskiego pochodzenia w roli: ALICE,

King Owusu, brytyjski model w roli: TWEEDLEDUM, 2 OF HEARTS PLAYING CARD GARDNER,

Lil Yachty, amerykański raper i wokalista w roli: THE QUEEN’S GUARD,

Lupita Nyong’o, meksykańsko-kenijska aktorka w roli: THE DORMOUSE,

Naomi Campbell, brytyjska supermodelka i aktorka w roli: THE ROYAL BEHEADER,

RuPaul, amerykański aktor, drag queen, osobowość telewizyjna, i wokalista/autor tekstów w roli: THE QUEEN OF HEART,

Sasha Lane, amerykańska aktorka w roli: THE MAD MARCH HARE,

Sean “Diddy” Combs, amerykański raper, wokalista, autor piosenek, aktor, producent muzyczny i przedsiębiorca w roli: THE ROYAL BEHEADER,

Slick Woods, amerykańska modelka w roli: THE MAD HATTER,

Thando Hopa, południowoafrykańska modelka i prawniczka w roli: THE PRINCESS OF HEARTS,

Wilson Oryema, brytyjski model w roli: 7 OF HEARTS PLAYING CARD GARDNER,

Whoopi Goldberg, amerykańska aktorka, komiczka, autorka i prowadząca program telewizyjny, aktywistka w roli: THE ROYAL DUCHESS,

Zoe Bedeaux, brytyjska stylistka mody, projektantka i wokalistka w roli: THE CATERPILLAR,

Jaha Dukureh, gambijska aktywistka na rzecz praw kobiet.

Tak jak wszystkie Kalendarze Pirelli, podobnie najnowsza edycja nie jest dostępna w sprzedaży. Egzemplarz o numerze 1 oficjalnie wręczany jest brytyjskiej królowej. Kilkanaście tysięcy egzemplarzy otrzymują wybrane osobistości świata kultury, sztuki, polityki, biznesu i sportu oraz, oczywiście, najważniejsi partnerzy firmy Pirelli. Kalendarz dostępny w licytacji to numer 1350.

Do Polski w tym roku trafiło niespełna 100 sztuk Kalendarza Pirelli, jedna z nich ma szansę szczęśliwie stać się własnością dobroczyńcy, który wesprze wyjątkową inicjatywę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Licytacja Kalendarza związana jest z 26. Finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się w dniu 14 stycznia 2018, a jego celem będzie pozyskanie środków „dla wyrównania szans w leczeniu noworodków”. Sama aukcja, na której można wylicytować Kalendarz trwa jeszcze do 9 lutego. Gorąco zachęcamy do licytowania i wspierania WOŚP w każde możliwej formie.

Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP: W najbliższym Finale skupimy się na pozyskaniu wsparcia dla podstawowych oddziałów neonatologicznych - Wybór celu Finału to każdego roku najtrudniejsza decyzja, jaką musi podjąć Zarząd naszej Fundacji. Przez cały czas napływają do nas sygnały i informacje o tym, jakie są braki w szpitalach, jakie dziedziny medycyny wymagają pilnej interwencji. Piszą do nas lekarze, personel medyczny, autorytety w świecie medycyny, ale często także pacjenci i rodzice dzieci leczonych w szpitalach. Potrzeby są ogromne, a my, wybierając temat każdej zbiórki, musimy być pewni, że przy pomyślnym wyniku Finału uda nam się postawione cele zrealizować. A to nie jest łatwe – wszyscy zwłaszcza w ostatnich dniach widzimy, z jak wieloma bolączkami boryka się dziś cały system ochrony zdrowia w Polsce – dodaje Prezes Zarządu Fundacji.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony