Panują bowiem różne opinie na temat tego, które z nich można uznać za nowe. Podczas, gdy sądy uznają nieużywane opony z przedziału wiekowego dwa do pięciu lat za nowe, ekspert ds. opon z firmy DEKRA, Franz Nowakowski, akceptuje jako nowe nieużywane opony najwyżej do lat trzech, zakładając prawidłowe ich przechowywanie. Jest to ważne, ponieważ proces starzenia się tanich opon z Azji nie został jeszcze zbadany. Według pana Nowakowskiego, opony osiągające granicę zużycia powinny mieć co najwyżej sześć lat. - Ocena około 1400 uszkodzonych opon wskazuje, że niebezpieczeństwo uszkodzenia opon starszych niż 6 lat dramatycznie wzrasta – podkreśla ekspert.
Ponadto ważnym jest, aby podczas dokonywania zakupu zwracać uwagę na datę produkcji opony, która wynika z ostatnich czterech cyfr numeru DOT. Przykład: 3807 oznacza 38 tydzień kalendarzowy roku 2007. Także przebieg własny odgrywa znaczenie. Kto rocznie przejeżdża ponad 40000 km, ten nie ryzykuje, że opony zestarzeją się przed osiągnięciem granicy zużycia. Natomiast kierowcy samochodów (np. właściciele samochodów kempingowych), którzy pokonują rocznie tylko 6000 do 8000 km, muszą zwracać uwagę na względnie nowe opony.
Według rady eksperta, opony należy przechowywać zawsze w chłodnych, suchych i ciemnych pomieszczeniach, nienarażonych na kontakt z paliwami, rozpuszczalnikami, lakierami, aerozolami i środkami czyszczącymi.
Komentarze (0)