Nowa opona MICHELIN Power Pure należy do linii opon, które na trwałe zapiszą się w historii. Otwiera nowy rozdział w dziejach projektowania opon motocyklowych. Dzięki niedużej wadze, opona MICHELIN Power Pure zapewnia jadącemu motocyklowi bardzo dużą zrywność. Gwarantuje też niezwykle wysoki poziom sterowności i ogromną przyjemność prowadzenia.
[img_full]7021|7173[/img_full]
Do tych zalet, Michelin dodaje dwie kolejne: bezpieczeństwo i potencjał przebiegu. Pierwszą zapewnia technologia Michelin opony dwukomponentowej 2CT drugiej generacji, opracowanej wyłącznie na potrzeby MICHELIN Power Pure. Powierzchnia miękkiej gumy na bokach opony została poszerzona, co przy pochyleniu motocykla pod kątem pozwala błyskawicznie uzyskać przyczepność do nawierzchni asfaltowej. Druga zaleta, wysoki potencjał przebiegu, jest cechą szczególną opon Michelin. W przypadku MICHELIN Power Pure zachowana została grubość warstwy ścieralnej na poziomie opon starszej generacji.
Gruba warstwa gumy i mały ciężar to cechy technologii MICHELIN LTT (Light Tire Technology). Ostatni produkt Grupy przeznaczony do motocykli sportowych odzwierciedla tym samym strategię Michelin. Zasadą firmy jest bowiem niewprowadzanie nowych udoskonaleń kosztem innych. Poszczególne parametry ulepszane są kompleksowo.
Wbrew powszechnemu mniemaniu, w pojeździe kilogram kilogramowi jest nierówny. Są kilogramy, które… ważą więcej od innych. Przy zmniejszeniu o 1 kg masy zestawu opon sytuacja kierowcy zmienia się tak, jak gdyby nacisk masy na koła spadł o 3 kg (a jest to inwestycja nieporównywalna z zakupem felg aluminiowych, kutych czy magnezowych) lub o 4 kg na tarczach hamulcowych.
Dzięki takiej kuracji odchudzającej, MICHELIN Power Pure zapewnia większą przyjemność jazdy, a przede wszystkim skuteczność prowadzenia. Motocykl wyposażony w opony MICHELIN Power Pure jest bowiem bardziej zrywny i reaguje na najdrobniejszy ruch kierowcy.
[img_full]7021|7175[/img_full]
Zmniejszenie o 1 kg wagi opony MICHELIN Power Pure pozwala bowiem na zmniejszenie bezwładności opon o około 10%*2 , a to z kolei umożliwia poprawę sterowności motocykla. Dzięki temu łatwiejsze staje się obranie idealnej trajektorii, zaś zmiana kąta odbywa się naturalnie, a wysiłek z tym związany zostaje ograniczony do minimum.
Zredukowany kilogram jest istotny dla tych części motocykla, które nie są podtrzymywane przez zawieszenie: chodzi o słynną masę niezawieszoną. Im niższa jest ta masa, tym skuteczniejsze jest zawieszenie, co umożliwia lepsze wykorzystanie właściwości przyczepnych opony.
*1 Średnia waga zestawu opon, przedniej 120/70 ZR 17 i tylnej 190/50 ZR 17 MICHELIN Power Pure
w porównaniu ze średnią wagą zestawów opon czterech bezpośrednich konkurentów reprezentujących uznane marki, przy tych samych rozmiarach opon.
*2 Średnia różnica bezwładności między oponą przednią 120/70 ZR 17 a tylną 190/50 ZR 17 Michelin Power Pure względem opon o takich samych wymiarach produkowanych przez konkurencję.
[img_full]7021|7174[/img_full]
Komentarze (0)