Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  09.12.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy projekt Bridgestone

Japoński koncern od dawna realizuje zadania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Branża motoryzacyjna skłania do inwestowania przede wszystkim w bezpieczeństwo na drogach, jednak projekt Tyre Safety sięga jeszcze bliżej głównej domeny działalności firmy Bridgestone. Inżynierowie koncernu opracowali kilka zasad, które mogą zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo polskich kierowców, a które obszernie opisują na stronach www.tyresafety.eu/pl. I tak na przykład, nakłaniają użytkowników samochodów do systematycznego kontrolowania głębokości bieżnika.
- Więcej bieżnika oznacza lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. To proste. Systematycznie sprawdzaj głębokość bieżnika za pomocą specjalnej miarki lub wskaźnika zużycia umieszczonego na oponie. Choć minimalna, wymagana przez prawo głębokość to 1,6 mm, bieżnik poniżej 3 mm (lub 4 mm dla opon zimowych) może stanowić poważne zagrożenie zarówno dla skuteczności opon, jak i bezpieczeństwa – namawiają przedstawiciele Bridgestone w materiałach promujących Tyre Safety. Poza tym koniecznie należy dokonywać pomiarów na wszystkich czterech oponach, w każdym głównym rowku oraz w co najmniej dwóch innych rowkach bieżnika.
Druga z podstawowych zasad bezpiecznej eksploatacji opon to systematyczne sprawdzanie ciśnienia. Trzy podstawowe rady inżynierów Bridgestone to sprawdzanie ciśnienia zimnych opon, przed długą podróżą oraz przy dużym obciążeniu.
Warto też wspomnieć o systematycznym kontrolowaniu uszkodzeń mechanicznych opon i prawidłowości ich zużycia.

- Systematycznie sprawdzaj oznaki nieprawidłowego zużycia, obecność ostrych przedmiotów w bieżniku oraz wszelkie nacięcia, pęknięcia i wybrzuszenia opon. W razie jakichkolwiek wątpliwości zwróć się do specjalisty! – piszą inżynierowie Bridgestone.
W serwisie poświęconym bezpieczeństwu opon znajdziemy także kompleksowe informacje na temat budowy i oznaczeń stosowanych na oponach jak rozmiar, indeks prędkości i nośności, czyli te, których znaczenie każdy kierowca powinien znać.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony