14,2 litra wody na sekundę odprowadzać ma nowa całoroczna opona Pirelli. Dziś na wirtualnej konferencji zaprezentowano Cinturato Allseason SF2. To opona opracowana do europejskich miast.
Eksperci tego włoskiego producenta wskazali trzy trendy w europejskim ogumieniu. To oczywiście opony całoroczne, ale rosnącą sprzedaż notują też opony do aut elektrycznych i SUV-ów. - Odpowiadamy swoją ofertą na wszystkie te trendy - mówiono podczas konferencji. Jak podano, rynek opon całorocznych to w Niemczech i Włoszech po 22%, we Francji 14%, w Polsce 16%. Te rozwiązania są natomiast nieco mniej popularne w Wielkiej Brytanii (5%) oraz Hiszpanii (7%).
Pirelli szacuje, że w 2025 roku sprzedaż opon całorocznych będzie stanowić 20% całej sprzedaży opon w segmencie osobówek.
Nowa opona, Cinturato Allseason SF2, dostępna jest w 65 rozmiarach, od 15 do 20 cali. Do dilerów i dystrybutorów trafiła już w styczniu, więc powinna być już dostępna w sprzedaży.
Informacje od producenta:
Nowa Cinturato All Season SF2 jest pierwszą oponą Pirelli wyposażoną w technologię adaptacyjnego bieżnika, która wykorzystuje zarówno dobór mieszanki, jak i wzór bieżnika, aby zmaksymalizować bezpieczeństwo i wszechstronność prowadzenia. Opona ta jest również dostępna z technologiami Pirelli Seal Inside i Run Flat - obie umożliwiają kierowcom kontynuowanie jazdy nawet po przebiciu opony. Kolejną jest technologia Elect, czyli specjalnie zaprojektowany wariant, przeznaczony wyłącznie do pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.
Cinturato All Season SF2 jest w czołówce najefektywniejszych opon w swojej klasie - w każdej sytuacji drogowej typowej dla wszystkich czterech sezonów. Jej osiągi zostały podkreślone przez renomowaną niemiecką organizację testującą TÜV SÜD, która niedawno przyznała nowemu Cinturato „Znak osiągów”(1).
Podobnie, inna niemiecka organizacja - Dekra(2), potwierdziła, że Cinturato All Season SF2 zapewnia doskonałą kontrolę dzięki krótszej drodze hamowania na suchej nawierzchni i lepszym właściwościom jezdnym na śniegu w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami. Doceniono również jej doskonałą skuteczność hamowania na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. W porównaniu do poprzedniczki (Cinturato All Season Plus) droga hamowania na suchej nawierzchni poprawiła się o 3,5 metra, a na mokrej nawierzchni o około 2 metry (3). Nowa Cinturato All Season SF2 jest także skuteczniejsza na śniegu, zarówno w kwestii trzymania się drogi, jak i hamowania (z przewagą około 1 metra(3)).
Zarówno profil, jak i struktura oraz nowy wzór bieżnika Cinturato All Season SF2, przyczyniają się do poprawy parametrów jazdy, dzięki uzyskaniu równomiernej i dużej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Pozwala ona także poprawić trwałość opony, która jest nawet o 50% wyższa niż w przypadku poprzedniczki. Na ten imponujący wynik wpływ miały także nowe komponenty mieszanki oraz punktowa poprawa sztywności bloków bieżnika.
Nowy adaptacyjny bieżnik Cinturato All Season SF2 charakteryzuje się także niższym oporem toczenia niż w przypadku jej konkurentek, na co wskazują testy Dekry(2). Niższy opór toczenia przekłada się na niższe zużycie paliwa, a w szczególności w przypadku wariantu Elect - na zwiększenie zasięgu samochodu z napędem elektrycznym. Niski opór toczenia to także dobre parametry środowiskowe oraz możliwość uzyskania w tej kategorii klasy “B” na dominującej większości etykiet rozmiarówki Cinturato All Season SF2.
Testy porównawcze z kluczowymi konkurentami, przeprowadzone przez organizację Dekra(2) pokazały, że Cinturato All Season SF2 jest najcichszą oponą w swojej klasie. Tak wysoki komfort akustyczny, będący efektem zastosowania specjalnej mieszanki i wzoru bieżnika pozwala także na mniejszą emisję hałasu do środowiska.
ADAPTACYJNY BIEŻNIK ZWIĘKSZA BEZPIECZEŃSTWO
Doskonałą skuteczność hamowania w różnych warunkach drogowych uzyskano przede wszystkim dzięki mieszance gumowej i konstrukcji wzoru bieżnika, które automatycznie dostosowują się do różnych wartości temperatur w okresie letnim i zimowym, w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Podczas jazdy w warunkach zimowych, przy niskich temperaturach, lamelki bieżnika pozostają otwarte, aby zapewnić lepsze hamowanie na śniegu. Zamykają się one natomiast podczas hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, usztywniając bloki bieżnika i zapewniając lepszą przyczepność do nawierzchni.
Ten adaptacyjny system wywodzi się z technologii lamelek 3D, które zamykają się, gdy nie ma potrzeby gromadzenia śniegu, przekształcając w ten sposób zimowy wzór bieżnika w oponę letnią i umożliwiając lepszą kontrolę nad pojazdem na mokrej i suchej nawierzchni.
Komentarze (0)