Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  06.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Wyniki Michelin za I połowę 2013 r.
Strona 1 z 2

Francuski producent opon opublikował wyniki, jakie osiągnął w pierwszej połowie br. Firma odnotowała sprzedaż na poziomie 10,16 mld euro, co jest zgodne z jej wcześniejszymi założeniami. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,15 mld euro.

 

(w milionach euro)

 

I poł. 2013

 

I poł. 2012

Sprzedaż netto

10 159

10 706

Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych

 1 153

 1 320

Marża operacyjna

 11,3%

 12,3%

Opony do samochodów osobowych i dostawczych oraz ich dystrybucja

 10,3%

 10,6%

Opony ciężarowe i ich dystrybucja

 6,5%

 6,4%

Działalność specjalistyczna

 23,3%

 27,4%

Zysk operacyjny po uwzględnieniu pozycji jednorazowych

 903

1 417

Zysk netto

 507

 915

Nakłady inwestycyjne

 762

 660

Zadłużenie netto

 1 114

 2 177

Zadłużenie netto/Kapitał własny

 12%

 26%

Wolne środki pieniężne1

 147

7

Wynagrodzenia pracowników2

 113 200

114 700

1 Wolne środki pieniężne wypracowane w działalności operacyjnej minus wydatki inwestycyjne

2 Na koniec roku


Grupa Michelin podkreśla znaczenie otoczenia rynkowego, które podobnie jak w poprzednich okresach było niekorzystne na rynkach rozwiniętych, ale sprzyjające na rynkach wschodzących. Producent zakłada poprawę sytuacji, spodziewając się niewielkiego wzrostu wolumenów w drugiej połowie roku.

Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych

I poł. 2013
% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,
Bliski Wschód, Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie

 

Rynek wymiany

 

 

- 3%

 

- 4%

 

 

+ 4%

 

+ 0%

 

+ 3%

 

+ 6%

 

+ 14%

 

+ 8%

 

- 9%

 

+ 6%

 

+ 1%

 

+ 1%

 

II kw. 2013
% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,
Bliski Wschód, Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie

 

Rynek wymiany

 

 

+ 4%

 

+ 3%

 

 

+ 7%

 

+ 1%

 

+ 3%

 

+ 5%

 

+ 20%

 

+ 9%

 

- 9%

 

+ 8%

 

+ 4%

 

+ 4%


Pierwsze wyposażenie

- W Europie wolumen sprzedaży opon w I połowie 2013 roku zmniejszył się o 3 proc. W II kwartale 2013 roku odnotowano wzrost wolumenów sprzedaży o 4 proc. wobec spadku o 11 proc. w I kwartale 2013 roku, co było spowodowane zmniejszaniem zapasów przez producentów samochodów. Wolumeny sprzedaży na rynkach państw Europy Wschodniej zmniejszyły się o 4 proc.

- W Ameryce Północnej odnotowano wzrost sprzedaży o 4 proc., co było efektem wzrostu sprzedaży samochodów.

- W Azji nastąpił wzrost sprzedaży o 3 proc., na co wpływ miały wzrosty na rynku chińskim (13 proc.) i w krajach Azji Południowo-Wschodniej (17 proc.). Z kolei w Japonii popyt zmniejszył się o 16 proc. w wyniku przenoszenia produkcji samochodów do innych krajów oraz zakończenia w 2012 roku rządowych dotacji dla kupujących samochody.

- W Ameryce Południowej kontynuowany był silny trend wzrostowy obserwowany od jesieni 2012 roku; w I połowie 2013 roku popyt wzrósł o 14 proc.

Rynek wymiany

- W Europie, w nadal niepewnej sytuacji ekonomicznej, wolumen sprzedaży spadł o 4 proc. W segmencie opon zimowych wolumeny sprzedaży spadły o 20 proc., co było wynikiem łagodnej zimy na początku roku. Segment opon letnich powoli odbudowuje sprzedaż po słabym 2012 roku. Wolumen sprzedaży w segmencie opon o wysokich osiągach (17 cali i większe) wzrósł o 6 proc.

- Popyt w Ameryce Północnej pozostał na stabilnym poziomie. Wzrost sprzedaży w II kw. (1 proc.) pozwolił zniwelować spadek z początku roku (- 2 proc.). Dodatkowo, po zniesieniu ceł jesienią 2012 roku, na rynku amerykańskim zwiększył się import z Chin.

- W Azji odnotowano wzrost popytu o 6 proc., na co wpływ miał wzrost w Chinach o 9 proc. odnotowany pomimo pogorszenia sytuacji gospodarczej w tym kraju. W Japonii wolumen sprzedaży wzrósł o 1 proc., co oznacza powrót do długoterminowego trendu.

- W Ameryce Południowej odnotowano wzrost na poziomie 8 proc., na co złożyły się znaczące wzrosty we wszystkich krajach.

Wolumen sprzedaży opony do samochodów ciężarowych

I Poł. 2013
% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,
Bliski Wschód, Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie*

 

Rynek wymiany*

 

 

+ 0%

 

+ 8%

 

 

- 13%

 

- 2%

 

+ 4%

 

+ 2%

 

+ 41%

 

+ 6%

 

- 9%

 

+ 7%

 

+ 1%

 

+ 3%

 

II kw. 2013
% zmiana rok do roku

Europa,

Rosja,

Turcja

Ameryka Północna

Azja

(bez Indii)

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...