Dzięki współpracy z Wykes Engineering opracowany zostanie jeden z największych systemów magazynowania energii w Wielkiej Brytanii, aby gromadzić energię słoneczną i wiatrową dzięki używanym akumulatorom aut elektrycznych. Inicjatywa wspiera dążenie JLR do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2039 roku w całym łańcuchu dostaw, produktach i operacjach w ramach strategii Reimagine.
JLR nawiązał współpracę z Wykes Engineering Ltd, liderem w sektorze energii odnawialnej, w celu opracowania jednego z największych systemów magazynowania energii w Wielkiej Brytanii, aby gromadzić energię słoneczną i wiatrową przy użyciu zużytych akumulatorów Jaguarów I-PACE.
Pojedynczy system Wykes Engineering BESS wykorzystuje 30 używanych akumulatorów I-PACE i może przechowywać do 2,5 MWh energii przy pełnej pojemności. Dostarczone akumulatory zostały pobrane z prototypowych i inżynieryjnych pojazdów testowych, a JLR zamierza dostarczyć wystarczającą liczbę akumulatorów do przechowywania łącznie 7,5 MWh energii – dając zasilanie 750 domów na dzień – do końca 2023 roku. Po tym czasie możliwe będzie stworzenie kolejnych systemów, aby w przyszłości pomieścić dodatkowe akumulatory usunięte z używanych pojazdów produkcyjnych.
Każdy BESS połączony z zaawansowanym falownikiem w celu maksymalizacji wydajności i zarządzania energią jest w stanie dostarczać energię bezpośrednio do sieci w godzinach szczytu, a także pobierać energię z sieci poza godzinami szczytu w celu przechowywania – do wykorzystania w przyszłości. Takie systemy magazynowania energii mają kluczowe znaczenie dla dekarbonizacji sieci, ponieważ mogą radzić sobie z gwałtownymi szczytami zapotrzebowania i maksymalizować przechwytywanie energii słonecznej i wiatrowej w słonecznych lub wietrznych warunkach do wykorzystania w razie potrzeby.
Partnerstwo to stanowi ważny krok we wdrażaniu przez JLR zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, stanowiących część strategii biznesowej mającej na celu osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2039 r.
Zastosowanie stacjonarne zużytych akumulatorów, na przykład do magazynowania energii odnawialnej, może przekroczyć 200 gigawatogodzin rocznie do 2030 roku, dając globalną wartość przekraczającą 30 miliardów dolarów. Baterie JLR są zaprojektowane zgodnie z najwyższymi standardami i dlatego mogą być stosowane w sytuacjach niskiego zużycia energii, gdy ich stan spadnie poniżej rygorystycznych wymagań pojazdu elektrycznego, który zwykle pozostawia 70-80% pojemności resztkowej.
- Jedną z głównych zalet opracowanego przez nas systemu jest to, że kontenery są podłączone do sieci w taki sposób, że mogą absorbować energię słoneczną, która w przeciwnym razie mogłaby zostać utracona, gdy sieć osiągnie maksymalną wydajność. Nadwyżkę energii można teraz magazynować, dając drugie życie akumulatorom I-PACE. To pozwala nam zmaksymalizować ilość solarnej energii, którą generujemy na obszarze, z którego korzystamy - mówi David Wykes, dyrektor zarządzający Wykes Engineering.
Ponowne wykorzystanie akumulatorów samochodowych stworzy nowe modele biznesowe gospodarki o obiegu zamkniętym dla JLR w zakresie magazynowania energii i nie tylko. Gdy stan baterii spadnie poniżej poziomu wymaganego dla używanych już akumulatorów, JLR podda je recyklingowi, aby można było odzyskać surowce do ponownego wykorzystania w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym.
Fot. JLR
Komentarze (0)