Samochody ciężarowe

Samochody ciężarowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Heavy Duty Line

Klocki hamulcowe do tirów, autobusów, przemysłowe

Nowa jakość opracowana przez ROADHOUSE powstała po ponad dwuletnim okresie prowadzonych badań. Dzięki nowym jakościowo wyrobom, ROADHOUSE zamierza w sposób całkowity zaspokoić potrzeby klientów w odniesieniu do problemu hamowania, zużycia i piszczenia, jak również do wymagań stawianych przez przepisy prawne.

Produkcja/kontrola jakości
Nowa technologia produkcji z zachowaniem nowej formuły jakości LL28 to głębokie prasy do formowania, podlegające indywidualnej kontroli, to jest kontroli każdej jednostki wyrobu z osobna, kontroli ciśnienia, temperatury oraz czasu trwania procesu technologicznego. Etapy kontroli:
1. Kontrola dozowania mieszanki
Gęstość klocków jest taka sama na całej powierzchni, co powoduje, że problemy związane z przedwczesnym ścieraniem zostały wyeliminowane.
2. Kontrola rozkładu ciśnienia na całej powierzchni klocków
Jednolitość w zakresie ścierania się materiału zapobiega pojawieniu się pęknięć, szczelin lub jakichkolwiek innych problemów, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu pojazdu.
3. Kontrola temperatury w procesie utwardzania
Żywice, guma oraz pozostałe składniki organiczne są topione oraz rozlewane równomiernie poprzez całą objętość klocków, ujednolicając tym samym charakterystyki ścierania materiałów. Kontrola dozowania mieszanki w całej powierzchni klocka, procesu utwardzania powodują, że najbardziej ekstremalne warunki pracy i najsurowsze testy nie są straszne dla klocków RH.


Testy
Testy kolumny samochodowej przeprowadzono w kamieniołomach, na drogach międzynarodowych i krajowych. Obejmowały one 50 zestawów samochodów ciężarowych. W 25 samochodach zamontowano klocki RH, a w drugiej części klocki dwóch konkurentów. We wszystkich testach jakość i żywotność były zgodne zarówno z jakością konkurencji, jak i oryginału. Testy jezdne wykazały, że ROADHOUSE HEAVY DUTY LINE są zdolne do przekroczenia 350000 km w przypadku ciągnika oraz 240000 km w przypadku naczepy. W testach dróg krajowych uzyskano wynik 200000 km - wykres 1.


Test AK–MASTER
Europejskie Zrzeszenie Producentów Materiałów Ciernych (F.E.M.F.M.) ustaliło serię wspólnych testów dla wszystkich producentów. W ten sposób wszystkie testy i ich wyniki mogą być porównywalne. Testy AK-MASTER są przewidziane tylko dla produktów aftermarketu i służą zapewnieniu jakości zgodnej z OE. We wszystkich podstawowych testach produkty RH uzyskały wyniki lepsze lub porównywalne do jakości konkurencji. Na wykresie 2 przedstawiono osiągi klocków hamulcowych, kiedy zostały po raz pierwszy zainstalowane na ciągniku. Jakość LL28 posiada większą zdolność hamowania aniżeli pozostałe dwa produkty. Przy tych samych naciskach jakość LL28 daję większą moc hamowania. Ta początkowa wydajność hamowania zapobiega ewentualnym problemom braku skuteczności przy zamontowaniu klocków bez wykonania ich prawidłowego umieszczenia. Na wykresie 3 jest przestawiona wydajność hamowania wszystkich trzech jakości z prędkością 100 km/godz. Hamowanie następowało przez cały zakres ciśnienia i stąd możemy spostrzec, jak wymienione trzy jakości hamują podobnie. Jakość LL28 znajduje się pomiędzy dwiema oryginalnymi. Oznacza to, że kierowca nie zauważy żadnej różnicy jakości pomiędzy zainstalowaniem klocków wyposażenia oryginalnego (O.E.) a tymi wyprodukowanymi przez ROADHOUSE Heavy Duty Line. Kolejne badania to test efektu ZANIKU lub utraty skuteczności w przypadku rozgrzania. Jakość LL28 jest w stanie wytrzymać 20 kolejno następujących po sobie czynności hamowania co 60 sekund, począwszy od początkowej prędkości jazdy 60 km/godz. do 30 km/godz., przy początkowej temperaturze 100oC oraz stałym ciśnieniu 3 barów, przy zaledwie 15 proc. utracie zdolności hamowania – takiej samej, jaka występuje w przypadku jakości O.E. (wyposażenia oryginalnego). Wspomniana utrata stopnia skuteczności jest powodowana, logicznie biorąc, temperaturą, która wzrasta na skutek hamowania raz za razem aż do ostatniego hamowania, która zaczyna się wraz z tarczą hamulcową przy 3700C. Pozytywne przejście tego testu jest rzeczą nader istotną, jako że stanowi wyraźny dowód, że jakość LL28 jest na takim samym poziomie technologicznym, co każde wyposażenie oryginalne (O.E.).

LOCK SYS
System stworzony i opatentowany przez ROADHOUSE w celu rozwiązania problemu związanego ze ścinaniem klocków w pojazdach typu przemysłowego: pojawianie się pęknięć i odkształceń pomiędzy tylną płytką a materiałem ciernym. Wszystkie materiały z chwilą nagrzewania się wykazują tendencję do odkształceń. Jeśli dwa materiały o różnym współczynniku rozszerzania zostają połączone, zachodzi konieczność połączenia dylatacyjnego, tak aby zapobiec pojawianiu się pęknięć. W tym przypadku “połączeniem dylatacyjnym” jest właśnie LOCK SYS. Ten system zwiększa o 30 proc. opór na ścinanie klocków hamulcowych. Jest to jeden z wymogów, który jest stawiany przez Regulation 90 (Regulacja 90) celem dostawy materiału na niezależny, wolny rynek, ale którego to materiału nie można doszukać się w ramach wymogów stawianych przez rynek podstawowy. Na wykresie 4 jest prezentowany wykres różnicy co do wytrzymałości i odporności na ścinanie pomiędzy płytką tylną o ośmiu otworach spajających i drugą o dwóch otworach spajających, a płytką tylną uzbrojoną w LOCK SYS - wykres 4.

CERTYFIKAT R90
Wszystkie produkty RH posiadają wymagane przez unijne dyrektywy certyfikat R90. Testy zgodności z OE obejmują:
- zgodność użytych materiałów ciernych z OE,
- próbę eksploatacyjną na zimnych i rozgrzanych hamulcach,
- ściśliwość materiału przy zimnych i rozgrzanych hamulcach,
- oznakowanie i opakowanie produktu,





Katalog/oferta
Dla linii HEAVY DUTY LINE opracowany został oddzielny katalog produktów. Oferta zawiera 130 różnych klocków hamulcowych dla 76 marek samochodów i pojazdów.

PRZEDSTAWICIELEM w Polsce jest firma Kolpax..
www.kolpax.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony