Komputer w warsztacie

Komputer w warsztacie

7 godzin temu  24.11.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 10 minut

Właściciel cyfrowego warsztatu

Budowanie wizerunku opartego na nowoczesnych kanałach i narzędziach cyfrowych jest dziś czynnikiem kształtującym wiarygodność i pozycję warsztatów – zwłaszcza w oczach młodego pokolenia. Na tym polu pionierami wdrożeń są punkty ASO, które dużo częściej sięgają również po chatboty, wirtualnych asystentów oraz narzędzia AI do zarządzania relacjami z klientami

Strona 2 z 3

– W ramach licencji ESI[tronic] w pakiecie Zaawansowanym i Mistrz otrzymujesz dostęp do szerokiego pakietu dokumentacji OE: schematów elektrycznych z opisem pinów, kolorów i rozmieszczeniem przewodów, a także instrukcji napraw krok po kroku – takich samych, z jakich korzystają autoryzowane serwisy. To także nielimitowany dostęp do danych serwisowych: pojemności, ciśnień, momentów dokręcania i, co bodaj najważniejsze z punktu widzenia diagnostyki – do procedur kodowania, resetowania i adaptacji. To nie są wycinki wiedzy, lecz pełnowartościowa dokumentacja OE, w dodatku dostępna od ręki. No i nie musisz już martwić się o dodatkowe opłaty czy zakupy od producentów – wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz w jednym miejscu – wyjaśnia Tomasz Zawalski, trener Centrum Szkoleniowego Bosch.

Jak dodaje, codzienna praca z dokumentacją OE w ESI[tronic] przekłada się na realne efekty w postaci szybszej diagnozy – bo wiesz, gdzie szukać i co sprawdzić. To z kolei oznacza łatwiejsze serwisowanie nowych technologii, w tym układów hybrydowych i elektrycznych. No i większe zaufanie klientów, ponieważ pracujesz według tych samych wytycznych co ASO.

Przykład? W Audi A4 8K2 z silnikiem 2.0 TDI o oznaczeniu CGLC z lat 2011­-2015, gdy występuje problem braku mocy silnika, pojazd osiąga maksymalnie 80-100 km/h, a w pamięci sterownika silnika występuje błąd P040300. Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin sygnalizuje błędne działanie, a częstą przyczyną jest zablokowana przez sadzę klapa spalin. Tyle tylko, że podzespół ten jest zintegrowany z chłodnicą recyrkulacji spalin i może być zdemontowany tylko razem z nią. Z pomocą przychodzi dokumentacja OE dostępna w ESI[tronic], która bardzo szczegółowo pokazuje nie tylko lokalizację podzespołów, ich prawidłowy demontaż i montaż wraz z momentami dokręceń, ale też budowę i niezbędne narzędzia. Sugeruje również wykonanie adaptacji testerem diagnostycznym po zakończeniu pracy. Dzięki temu demontaż, czyszczenie bądź wymiana podzespołu zajmuje o wiele mniej czasu i nie przysparza mechanikowi niespodzianek.

Producenci zabezpieczają sterowniki w pojazdach, aby chronić je przed nieuprawnionym dostępem. Każdy producent ma własne wymagania, które serwis musi spełnić, aby odblokować dostęp.

– Jeśli masz dosyć skomplikowanych procesów rejestracji i opłat na portalach producentów pojazdów, skorzystaj z funkcji SDA (Secure Diagnostic Access) w programie diagnostycznym ESI[tronic]. SDA to rozwiązanie, które umożliwia dostęp do zabezpieczonych funkcji w pojazdach aż 25 różnych marek – i to wszystko w jednym miejscu, w programie ESI[tronic] – kontynuuje Tomasz Zawalski.

A gdy i to zawiedzie? Podłączasz tester i mimo wszystko nie możesz wykonać adaptacji? Co w sytuacji, kiedy napotykasz problem, który wydaje się nie do rozwiązania na miejscu, tj. w warsztacie? Z pomocą przychodzi diagnostyka zdalna.

Zdalna sesja diagnostyczna
Zamiast samodzielnie zmagać się z trudnymi przypadkami elektronicznymi, można takie zadanie powierzyć ekspertom – zdalnie, korzystając z internetu. Brak narzędzi czy doświadczenia w zaawansowanych procedurach nie jest przeszkodą w realizacji najtrudniejszych zadań, odkąd dostawcy narzędzi diagnostycznych uruchomili centra wsparcia technicznego. Także wspomniana marka Bosch oferuje zdalne połączenie się z pojazdem w warsztacie.

– Czym jest zdalna diagnoza Bosch? To usługa, która umożliwia ekspertom Bosch zdalne połączenie się z pojazdem w warsztacie. Dzięki temu wykonują procedury, które wcześniej wymagały skomplikowanych działań, takie jak programowanie sterowników, adaptacje i konfiguracje, resety systemów, kodowanie wtryskiwaczy czy modułów reflektorów. Dzięki zdalnej diagnozie usługi stają się kompleksowe, a ty oszczędzasz czas i zwiększasz zyski – mówi Tomasz Zawalski. – Zarówno SDA, jak i Zdalna Diagnoza Bosch odpowiadają na realne potrzeby niezależnych warsztatów. Dostęp do funkcji zastrzeżonych czy wsparcie przy programowaniu mogą stać się codziennością w nowoczesnym warsztacie. Naszym celem jest zapewnienie takiego poziomu funkcjonalności, aby warsztat mógł pracować efektywnie, bez konieczności inwestowania w dziesiątki dodatkowych systemów i licencji.

Im większa załoga warsztatu, tym więcej zabiegów, aby wszystko przebiegało sprawnie, a biznes pozostawał rentowny. Rosnąca liczba klientów, skomplikowane naprawy i zmieniające się przepisy sprawiają, że prowadzenie serwisu jest coraz trudniejsze i bardziej czasochłonne. Aby efektywnie wykorzystać potencjał swojej firmy, warto sięgnąć po nowoczesne narzędzie, które wspiera każdy obszar codziennej pracy. Takie, które pozwala na sprawną obsługę klientów i optymalizację pracy załogi – dzięki temu łatwo zaplanujesz pracę, szybko przyjmiesz pojazd do serwisu, utworzysz zlecenie i wycenisz naprawę.


Integra IDS dostarcza obszerne dane serwisowo-naprawcze. Nowa wersja 5.0 umożliwia pracę zarówno na komputerach, tabletach, jak i smartfonach. A wszystko po to, aby niezależne warsztaty mogły przeprowadzać okresowe przeglądy w takim samym zakresie jak punkty ASO

Jakie oprogramowanie?
Spośród wielu dostępnych rozwiązań na rynku warto zwrócić uwagę na ofertę firmy o ugruntowanej pozycji.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony