Akademia

Akademia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Autogaz wciąż popularny

Gaz płynny LPG, do zasilania samochodów, oferowany jest na 312 spośród ok. 400 stacji paliw funkcjonujących w sieci LOTOS. Polska Organizacja Gazu Płynnego szacuje, że w 2005 roku zamontowano do pojazdów 460 tys. instalacji gazowych. Ogólna liczba samochodów z dodatkowym napędem gazowym wynosiła pod koniec 2005 roku – 1,8 mln sztuk.

Najpopularniejszy dziś gaz płynny to mieszanina propanu i butanu. Uzyskuje się go podczas przerobu ropy naftowej w ilości około 2 proc. przerobionej masy surowca. Powstaje także jako produkt uboczny podczas wydobywania gazu ziemnego. Dwa lata temu Polska stała się europejskim liderem rynku autogazu. Tylko w 2005 r. sprzedaż tego paliwa wyniosła ok. 2,4 mln ton, z czego do samochodowych baków trafiło ok. 1,78 mln ton. To sytuuje nasz kraj na pierwszym miejscu w Europie. Więcej gazu płynnego do napędu pojazdów używa się tylko w Korei Południowej.
<01cc.jpg>
- Udział Grupy LOTOS w sprzedaży LPG wzrósł z 2,2 proc. w 2005 r. do 4,2 proc. w 2006 r. – podkreśla Dariusz Falkiewicz, dyrektor ds. planowania i strategii rynkowej Grupy LOTOS S.A. - LPG to dla nas bardzo ważny rynek. Biorąc pod uwagę prognozowane wzrosty sprzedaży to jeden z bardziej perspektywicznych segmentów rynku paliwowego. Dlatego Grupa LOTOS zakłada w swojej strategii rynkowej dalszy rozwój działalności w tym segmencie.
Na przełomie 2004/2005 LPG można było zatankować na 241 stacjach sieci LOTOS, dziś ich liczba wzrosła o dodatkowe 71 obiektów.
- Na naszych stacjach oferujemy LPG najwyższej jakości. Wobec tego paliwa stosujemy takie same procedury i wymagania jakościowe jak wobec każdego innego – zapewnia Adam Loewe, prezes spółki LOTOS Paliwa. - Nasi klienci, niezależnie od tego jakiego rodzaju paliwo kupują, zawsze mają gwarancję, że dostaną najlepszy produkt za odpowiednią cenę.

Zwiększenie udziałów w krajowym rynku paliw to jeden z priorytetów strategii korporacyjnej Grupy LOTOS do 2012 r. Zgodnie z jej założeniami, udział koncernu w rynku detalicznym paliw wzrośnie do 10 proc. w 2012 r. (obecnie 7-7,5 proc.), a w rynku paliw ogółem w Polsce do 30 proc. (obecnie 25,7 proc.). Do 2012 r. pod marką LOTOS na terenie całego kraju powinno funkcjonować 500 stacji paliw.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony