Zasilany energią słoneczną ThyssenKrupp SunRiser zajął trzecie miejsce (klasa Cruiser) w wyścigu Bridgestone World Solar Challenge 2015 (Australia). Wsparcie konstruktorom tego pojazdu zaoferowała Axalta Coating Systems.
Samochód został skonstruowany przez grupę studentów z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Bochum, w Niemczech. Projektanci wybrali Voltatex 4250 – niskoemisyjną, jednoskładnikową żywicę impregnacyjną firmy Axalta, zapewniającą właściwą izolację oraz ochronę przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi. Voltatex 4250 to doskonała odporność na ciekłe substancje chemiczne, olej oraz wodę destylowaną.
- Lakier Voltatex 4250 został zaaplikowany na stojany oraz elementy statyczne silnika elektrycznego – wyjaśnia Timo Kelm z zespołu ThyssenKrupp SunRiser. - Ochrona silnika jest dla nas bardzo ważna. Mimo że samochód jest dwumiejscowym autem sportowym, jest również funkcjonalny, nadający się do codziennego użytku.
- Voltatex 4250 charakteryzuje się niską emisją, co doskonale wpisuje się w ideę wyścigu World Solar Challenge – dodaje Darius Duda, Axalta Technical Representative firmy Voltatex Energy Solutions dla regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
World Solar Challenge organizowany jest co dwa lata. W tym roku w wyścigu udział wzięło 46 zespołów z 25 różnych krajów świata. Trasa przebiegała od miasta Darwin do Adelaide, obejmując odcinek o długości 3 000 km. Samochody w klasie Cruiser rozpoczęły wyścig w pełni naładowane, w trakcie wyścigu dozwolone było tylko jedno zewnętrzne ładowanie akumulatora – po przejechaniu 1 500 km. W sumie auta miały do zaliczenia siedem punktów kontrolnych.
Dodajmy, że zespół z Bochum zastosował Voltatex 4250 w roku 2013, zajmując wówczas drugie miejsce.
Komentarze (0)