Inne

Inne

ponad rok temu  03.11.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

- To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych - stwierdził Randy Sumner, dyrektor, globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi Packard Electrical/Electronic Architecture. - Wiedza i doświadczenie Delphi w globalnej inżynierii, testowaniu i produkcji, połączone z opatentowaną technologią bezprzewodowego transferu energii WiTricity, plasują nas na unikalnej pozycji, umożliwiającej wprowadzenie bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych do rzeczywistości.

[img_full]7692|9025[/img_full]


Sumner stwierdził również, że system ładowania bezprzewodowego nie będzie wymagał stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.
Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W – co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.
- Ładowanie samochodu elektrycznego powinno być tak łatwe jak zaparkowanie go w garażu czy na wyznaczonym miejscu parkingowym

- stwierdził Giler. - Wysoko wydajne, bezprzewodowe technologie transferu energii WiTricity są idealnie dostosowane do ładowania samochodów, a nasza współpraca z Delphi pomoże w szybkim wykorzystaniu tych technologii przez producentów pojazdów i w stworzeniu odpowiedniej infrastruktury na całym świecie.

[img_full]7692|9026[/img_full]


- Delphi może przenieść technologie z laboratoriów na drogi, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie w dziedzinie integracji systemów E/E, globalny zasięg swoich projektów inżynierskich i produkcji oraz poprzez zastosowanie komponentów wysokiej mocy, zaprojektowanych specjalnie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych zarówno tych produkowanych dzisiaj, jak i samochodów przyszłości - dodał Sumner. - Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek. Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii.
Delphi produkuje również przenośną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych, która mieści się wygodnie w bagażniku pojazdu. To urządzenie jest wyposażone w przyjazny dla użytkownika system wtyczek zgodny z listą UL i może zostać podłączone do każdego, standardowego gniazda 120 V, umożliwiając bezpieczne naładowanie akumulatora zarówno w domu, jak i w podróży. Ładowarka ta może także istnieć w wersji zintegrowanej ze stacją ładującą, odpowiednikiem obecnego dystrybutora na stacji paliw.

[img_full]7692|9027[/img_full]

GALERIA ZDJĘĆ

Bezprzewodowe ładowanie
Bezprzewodowe ładowanie
Bezprzewodowe ładowanie
Bezprzewodowe ładowanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony