Z okazji Światowego Dnia Różnorodności Kulturowej (21 maja) Bosch zmobilizował swoich 360 000 pracowników do roli ambasadorów działających na rzecz różnorodności i wyrównywania szans.
W ponad 200 placówkach koncernu na całym świecie odbyły się akcje z udziałem pracowników oraz imprezy poświęcone dialogowi, których celem jest podkreślenie znaczenia różnorodności dla wyników w pracy. W opinii Bosch mieszane zespoły, składające się z pracowników w różnym wieku, różnej narodowości, płci oraz różnych form zatrudnienia, stanowią ważny bodziec dla innowacyjności.
Różnorodność jest integralnym elementem strategii Grupy Bosch. Koncentruje się ona na czterech wymiarach: wieku, płci, współpracy międzynarodowej oraz kulturze pracy.
- Nasi klienci oczekują od nas perfekcji oraz wysokiej jakości produktów – mówi Heidi Stock, odpowiedzialna w Grupie Bosch za zarządzanie różnorodnością. - Możemy to osiągnąć poprzez zapewnienie odpowiedniej atmosfery, w której szanuje się zróżnicowane perspektywy i wspiera różnorodność oraz korzysta z niej. Szczególnie w obszarze współpracy międzynarodowej nasi pracownicy osiągają dzięki temu lepsze wyniki.
Jednym z najważniejszych punktów zarządzania różnorodnością w Europie jest – uwarunkowana m.in. zmianami demograficznymi – praca w mieszanych wiekowo zespołach. W tym celu Bosch zainicjował w Niemczech nowy projekt pilotażowy, w ramach którego młodsi pracownicy uczą się od starszych i odwrotnie. W „tandemie pokoleniowym” w parę dobierają się pracownicy, pomiędzy którymi różnica wieku wynosi co najmniej dziesięć lat. W regularnych odstępach czasu wymieniają się oni wiedzą i doświadczeniami zdobywanymi w pracy, pomagają sobie wzajemnie, a w kontaktach świadomie uwzględniają inną perspektywę życiową.
Komentarze (0)