Innowacje w dziedzinie chemii zredefiniują w przyszłości podejście do mobilności. Firma BASF przewiduje, że znaczenie przemysłu chemicznego w branży motoryzacyjnej będzie wzrastać ze względu na zmieniające się, wzajemnie powiązane trendy samochodowe obejmujące czynniki takie, jak: redukcja ciężaru oraz emisji spalin, wyrafinowany design, nowatorskie układy napędowe, bezpieczeństwo, a także zarządzanie ciepłem.
W celu zwiększenia wydajności pojazdów, a co za tym idzie – zmniejszenia ich zużycia paliwa, kluczowym czynnikiem jest stworzenie lekkiej konstrukcji, w której metalowe elementy zastąpione zostają tworzywem sztucznym. Zmniejszenie masy samochodu o 100 kilogramów powoduje zredukowanie zużycia paliwa o ok. 0,4 l na 100 kilometrów. Tworzywa firmy BASF sprawiają, że jest to możliwe, ponieważ plastikowe komponenty użyte do produkcji elementów nadwozia, podwozia, wnętrza samochodu oraz osprzętu silnika, ważą o połowę mniej niż ich metalowe odpowiedniki.
W nowatorskim samochodzie koncepcyjnym, który opracowały wspólnie firmy Daimler i BASF, zaprezentowano pierwsze na świecie felgi w całości wykonane z tworzywa sztucznego. Felgi stworzone zostały ze wzmocnionego włóknem szklanym tworzywa Ultramid, a ich ciężar jest o 30% mniejszy w porównaniu do felg aluminiowych.
Pianki firmy BASF wykorzystywane są głównie do produkcji elementów wnętrz samochodowych. Są one w stanie zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów, jednocześnie zmniejszając ciężar pojazdu, a tym samym – zużycie paliwa oraz emisję spalin. Z tego względu wnętrza samochodów są nie tylko bardziej komfortowe i ciche, ale także wytrzymalsze i bardziej odporne. Pianki Elastoflex Comfort to produkty dopasowane do indywidualnych potrzeb, wykorzystywane do produkcji foteli i kanap. Poliuretanowe produkty o zmniejszonej wysokości i masie zapewniają wysoki komfort oraz posiadają niebywałe właściwości użytkowe. Pianki natryskowe Elastoskin umożliwiają stworzenie najwyższej jakości, wyjątkowo miękkich w dotyku powierzchni tablicy rozdzielczej oraz okładzin drzwiowych. Dają ogromną swobodę projektowania oraz są do 30% lżejsze w porównaniu do tradycyjnych materiałów, takich jak PVC.
Rozwiązania dla lakiernictwa firmy BASF łączą w sobie estetykę z wyrafinowanym designem. Innowacyjny lakier bezbarwny iGloss firmy BASF wyznacza nowe standardy w zakresie długotrwałej odporności na zarysowania. Powłoka ta znacznie zmniejsza ryzyko powstawania mikro-zarysowań, np. podczas mycia samochodu w myjni automatycznej.
Zintegrowany Proces II pozwala na znaczące skrócenie czynności malowania dzięki zredukowaniu całego etapu nakładania podkładu. Podkład zostaje zastąpiony nowatorskim systemem powłok bazowych, co pozwala na znaczące oszczędności w zakresie poboru prądu oraz redukcję emisji szkodliwych substancji.
W dziedzinie lakiernictwa naprawczego BASF ma do zaoferowania nowość – Glasurit RATIO Scan II. Jest to przenośny system, który bardzo dokładnie weryfikuje kolory, dobierając w sposób szybki i łatwy odpowiednie rozwiązanie naprawcze.
Dodatki do paliw firmy BASF pomagają utrzymywać silniki samochodowe w czystości oraz zabezpieczają cały układ paliwowy. Ich oferta obejmuje pakiety dla silników benzynowych i wysokoprężnych zapewniające skuteczność w zakresie utrzymania czystości silnika i zmniejszenia zużycia paliwa, co przekłada się na redukcję emisji spalin oraz lepsze wrażenia z jazdy. Oleje syntetyczne Emgard zapewniają lepszą efektywność paliwową, istotnie zmniejszając tarcie i zużycie elementów silnika, a tym samym pozwalają na wydłużenie okresów międzyprzeglądowych.
Samochody przyszłości będą musiały być bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska, niż ma to miejsce dzisiaj. BASF jest liderem w dziedzinie rozwijania i komercjalizacji katalizatorów samochodowych. Firma współpracuje ze swoimi klientami w celu opracowania ekonomicznych rozwiązań, które sprostają najwyższym wymogom w zakresie emisji spalin. Jednym z przykładów jest selektywna redukcja katalityczna (SCR – ang. Selective Catalytic Reduction) za pomocą filtra. Redukuje on emisję NOx (tlenków azotu) oraz PM (cząsteczek stałych) na jednym substracie w silnikach diesla. Technologia ta jest bardzo wytrzymała, przy czym zachowuje efektywność oraz przyczynia się do zaoszczędzenia miejsca i masy.
Elementy wykonane z poliuretanu Cellasto stosowane są przy montażu podwozia jako sprężyny do amortyzatorów, odbojników i łożysk amortyzujących służących do tłumienia drgań, redukcji poziomu hałasu, co zwiększa tym samym bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Komentarze (0)