Delphi będzie pierwszą firmą oferującą technologie komunikacji pozwalające na utrzymanie łączności pomiędzy pojazdami (V2V) oraz pomiędzy pojazdem a infrastrukturą drogową (V2I).
Technologie bezprzewodowej komunikacji Delphi pozwalają na poszerzenie funkcji istniejących, zaawansowanych systemów wspierania kierowcy (ADAS). Sygnał radiowy służy do przesyłania danych dotyczących sytuacji na drodze od jednego samochodu do drugiego i ostrzega kierowcę o potencjalnych problemach – nawet tych, które znajdują się poza zasięgiem wzroku kierowcy i poza zasięgiem czujników zainstalowanych w jego samochodzie. Technologia ta może ostrzegać kierowcę o wielu różnych sytuacjach czy zagrożeniach znajdujących się na drodze, trudnych warunkach czy robotach drogowych, o zbliżających się pojazdach uprzywilejowanych, stojących lub wolno poruszających się pojazdach, korkach, wypadkach oraz sygnalizacji świetlnej czy ustawieniu znaków.
- Możliwość wykrycia i przekazania kierowcy informacji o zagrożeniu znajdującym się przed nim na drodze to znaczący postęp w dziedzinie poprawy bezpieczeństwa jazdy i sterowania ruchem – twierdził Jeff Owens, dyrektor ds. technicznych w Delphi Automotive. - Ta technologia również stawia Delphi na znakomitej pozycji pod względem strategicznym, ponieważ będziemy w stanie pomóc producentom samochodów spełnić przepisy dotyczące komunikacji miedzy pojazdami (V2V), których wprowadzenie jest planowane przez rząd w związku z rozwojem systemów automatycznego prowadzenia pojazdów.
Już teraz Delphi dostarcza radary i systemy wizyjne, które ostrzegają kierowcę o potencjalnym zagrożeniu kolizją z obiektami znajdującymi się w pobliżu pojazdu lub będącymi na jego drodze. Może to być ostrzeżenie o innym samochodzie zjeżdżającym na nasz pas, czy pomoc w zachowaniu bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.
Technologie V2V Delphi idą o krok dalej – służą do odczytywania sygnałów radiowych wysyłanych przez pojazdy, które już napotkały trudną sytuację drogową znajdującą się przed nami. Dane te są następnie przesyłane do innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, ostrzegając kierowców i dostarczając im szczegółowych informacji o sytuacji oraz np. o lokalizacji i długości odcinka, na którym prowadzone są roboty drogowe.
Planuje się, że globalna produkcja systemu ruszy w 2016 roku, z przeznaczeniem na rynek północnoamerykański.
Komentarze (0)