Inne

Inne

ponad rok temu  22.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

 

Członkowie obu Komisji postulowali we wspólnej uchwale, aby wszystkie nowe samochody zostały wyposażone w system eCall do 2015 r. W raporcie poruszony został także temat dostosowania systemu do aut, które są obecnie używane. Dokument ten szeroko analizuje wszystkie aspekty związane z wdrożeniem systemu i może posłużyć w przyszłości jako podstawa legislacyjna dla Komisji Europejskiej. Istotę raportu przyjętego przez Komisje w Parlamencie Europejskim dostrzegają przedstawiciele europejskich organizacji.

- Raport jest silnym sygnałem do rozpoczęcia prac przez Komisję Europejską nad projektem legislacyjnym obowiązkowo wprowadzającym ogólnoeuropejski system eCall, wraz ze szczegółowymi przepisami mówiącymi o interoperacyjnej i bezpiecznej platformie telematycznej o otwartym dostępie do aplikacji i usług pojazdu, w celu zapewnienia prawdziwie wolnego wyboru konsumenta – skomentował debatę Hartmut Röhl, Prezes FIGIEFA (Międzynarodowej Federacji Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych).

Już teraz wiemy, że kolejnym krokiem we wdrażaniu tego typu rozwiązań będzie wprowadzenie systemów serwisowych, informujących kierowców na przykład o konieczności udania się do warsztatu celem usunięcia usterki lub odbycia okresowego przeglądu. 

- Postulowanie wprowadzenia systemu eCall jest bez wątpienia inicjatywą słuszną, aczkolwiek należy pamiętać, iż obecnie aplikacje i usługi telematyczne mogą być oferowane wyłącznie przez producentów pojazdów, bez sprawiedliwego dostępu lub konkurencji ze strony niezależnych operatorów

– uważa Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Alfred Franke.

- Dlatego też, jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie działania, niezależni operatorzy w wybranych obszarach działalności, jak na przykład nieoczekiwanej awarii samochodu w drodze, nie będą już w stanie oferować konsumentom swoich produktów i usług, co sprawi, że wolna konkurencja na rynku będzie zagrożona. To z kolei spowoduje wzrost cen dla konsumentów i może narazić małe i średnie przedsiębiorstwa w całej Europie na utratę tysięcy miejsc pracy. Właśnie by temu zapobiec i wzmocnić zdrową konkurencję, sprawozdanie podkreśla istotę pełnej dostępności systemu eCall dla wszystkich zainteresowanych stron, czyli np. niezależnych dostawców urządzeń i usług, warsztatów samochodowych zarówno autoryzowanych, jak i tych niezależnych oraz innych powiązanych z motoryzacją usługodawców.

W raporcie przewiduje się, że system eCall będzie pozostawał w stanie uśpienia do momentu uczestnictwa pojazdu w wypadku. Ponadto posłowie zapewnili, że system będzie musiał uwzględniać wszystkie europejskie i krajowe przepisy dotyczące ochrony danych, a dodatkowe usługi będą zgodne z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa i ochrony. 

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony