W przypadku zmian technicznych dotyczących silnika, opon i obudowy ważnym jest, aby istniały stosowne zaświadczenia z odbytych badań i aby wprowadzone zmiany – jeśli jest to wymagane w zaświadczeniu z kontroli – zostały ujęte w dokumentacji. Szczególnie należy zwrócić uwagę na to, aby w zaświadczeniu z odbytej kontroli było podane dokładnie takie samo oznaczenie typu motocykla, jakie występuje w dowodzie rejestracyjnym.
Niektóre usterki dają się zauważyć dopiero podczas użytkowania. Dlatego też w programie obowiązkowym znajduje się również przeprowadzenie jazdy próbnej w typowych dla ruchu drogowego sytuacjach. Ważne jest także podanie w umowie kupna w formie pisemnej wszystkich istotnych danych od sprzedającego: na przykład przebiegu, oryginalnego stanu, w przypadku młodych motocykli ewentualnie decydujących o świadczeniach gwarancyjnych, oraz o uszkodzeniach związanych z przebytymi wypadkami z podaniem wysokości szkody w oparciu o rachunek za wykonaną naprawę. Jeśli w czasie wyrejestrowania pojazdu minął termin przeprowadzenia badania okresowego, w chwili rozpoczę-cia użytkowania musi on zostać uzupełniony.
Ponadto większe bezpieczeństwo podczas zakupu pojazdu używanego daje odbyte główne badanie okresowe.
Komentarze (0)