Samochody Toyota: RAV4, Auris, Avensis
Jak informuje Toyota Motor Poland Company Ltd., samochody marki Toyota:
- RAV4 – wyprodukowane od 31 października 2005 do 31 sierpnia 2010 w Japonii,
- Auris – wyprodukowane od 7 lutego 2007 do 31 marca 2011 w Wielkiej Brytanii i Turcji,
- Avensis – wyprodukowane od 22 października 2008 do 18 stycznia 2011 w Wielkiej Brytanii i Turcji,
mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w ww. modelach samochodów, z powodu nieprawidłowego dokręcenia podczas obsługi serwisowej nakrętki kontrującej znajdującej się w zespole regulacji geometrii układu jezdnego tylnego zawieszenia (drążek nr 1), może powstać luz, co może doprowadzić do powstania korozji w części gwintowanej drążka. W takiej sytuacji gwint może zużyć się, a w konsekwencji może dojść do rozłączenia drążka i utraty kontroli nad pojazdem.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
Motocykle Kawasaki GTR1400 i GTR1400 ABS
O tym, że motocykle marki Kawasaki GTR1400 i GTR1400 ABS, wyprodukowane w latach 2008-2012, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników, powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów firma Probike SA.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych egzemplarzach ww. pojazdów małej wielkości kamyk, który przypadkowo może dostać się pomiędzy osłonę, a dźwignię hamulca tylnego, może zablokować w rezultacie prawidłowe działanie dźwigni hamulcowej, doprowadzając do zwiększenia temperatury tarcia i uszkodzenia układu hamulcowego. W modelach GTR 1400 ABS wyposażonych w system K-ACT uszkodzeniu może ulec również przedni układ hamulcowy – ze względu na ścisłe powiązanie ze sobą działania tych systemów.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Probike SA (adres: ul. Kolegiacka 8, 02-960 Warszawa; tel. 22 642 92 22; email: dzialtechniczny@probikesa.pl).
Przedsiębiorcy zapewniają, że właściciele pojazdów zapraszani są listownie/mailowo/telefonicznie do autoryzowanych stacji obsługi w celu dokonania bezpłatnego sprawdzenia, a jeśli zajdzie taka potrzeba – naprawy ww. usterek.
Komentarze (0)