Urządzenia ACS 600 i ACS 601 przeznaczone są do obsługi pojazdów ze znamionową ilością czynnika chłodniczego R134a nie przekraczającą 5kg. ACS 650 może natomiast obsługiwać instalacje zawierające do 18kg czynnika chłodniczego np. w dużym autobusie przegubowym.
Porównanie najważniejszych cech urządzeń:
ACS 600 | ACS 601 | ACS 650 | |
W pełni automatyczne | X | X | X |
Baza pojazdów w oprogramowaniu | X | X | X |
Kolorowy wyświetlacz TFT | X | X | X |
Lampa statusu pracy | X | X | X |
Drukarka protokołów | - | X | X |
Manometr ciśnienia butli wewnętrznej | - | - | X |
Obsługa autobusów | - | - | X |
Tegoroczna akcja promocyjna sprzedaży urządzeń BOSCH polega na utrzymaniu zeszłorocznych, korzystnych dla klienta cen urządzeń oraz dodaniu do każdej zakupionej stacji „Poradnika diagnozowania klimatyzacji w samochodach”. Poradnik jest przydatną publikacją zwłaszcza początkującym i mało zaawansowanym klientom. Każdy, kto zakupi w tym roku urządzenie ACS otrzyma oprócz poradnika plakaty reklamowe zachęcające właścicieli samochodów odwiedzających warsztaty do zlecenia przeglądu układu klimatyzacji. Plakaty w formacie A1 (594 x 841mm) zapakowane zostały w estetyczne tuby.[img_full]7001|7127[/img_full] Przykładowa część algorytmu diagnozowania usterek. Fot. Bosch
„Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach” jest istotnym dodatkiem pozwalającym uzupełnić wiedzę początkującym lub mniej wtajemniczonym mechanikom obsługującym układy klimatyzacji. Opracowanie zawiera:
- opis rodzajów układów klimatyzacji,
- wyszczególnienie podzespołów,
- sposób sprawdzenia klimatyzacji w samochodzie,
- diagnozowanie usterek za pomocą urządzenia do obsługi układów klimatyzacji,
- wskazówki diagnostyczne dla różnych rodzajów usterek,
- diagnozowanie sterowników klimatyzacji i innych związanych z ich pracą. [img_full]7001|7128[/img_full]
Do każdego zakupionego urządzenia do obsługi klimatyzacji w samochodach typu ACS 600, ACS 650 oraz ACS 601 Bosch dodaje „Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach”. Fot. Bosch
Bogato ilustrowany poradnik zawiera dużą ilość zdjęć, schematów i rysunków. Szczególnie przydatne są informacje dotyczące oceny stanu układu na podstawie ciśnień w różnych stanach pracy systemu. Przy ocenie ciśnień w obwodach HP/LP podane są wymagane kryteria wstępne badania i po uwzględnieniu pomiarów oraz objawów możliwe przyczyny usterek. W podobny sposób zorganizowany jest rozdział traktujący o diagnozowaniu usterek na podstawie temperatury nawiewanego powietrza.
Dalsza część poradnika to bardzo wygodne w użyciu algorytmy pracy w diagnozowaniu uszkodzeń układów klimatyzacji prowadzące mechanika w diagnostyce układu. Algorytmy rozpoczynają się od rozdziału „klimatyzacja sporadycznie nie działa” i wskazują kolejno potencjalne uszkodzenia elementów systemu. Algorytmy uwzględniają również elektronicznie sterowane układy klimatyzacji. Obszerna instrukcja zawiera dużą liczbę odsyłaczy do stron traktujących o przyczynach i sposobach usuwania usterek.
Ostatnia część poradnika poświęcona jest diagnozowaniu usterek układów klimatyzacji przy pomocy testera usterek KTS, a wskazówki zawarte w niej mogą być użyte także przy okazji korzystania z pracy urządzeń innych producentów. W tej części opracowany jest tok pracy z testerem usterek, gdzie wskazane są liczne parametry z czujników i konieczne przy diagnozowaniu testy elementów wykonawczych.
„Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach” zawiera kompleksowe informacje dotyczące badania układu klimatyzacji, począwszy od sprawdzenia ciśnienia czynnika chłodniczego w obwodach klimatyzacji w stanie spoczynku i pracy poprzez pomiary temperatury powietrza, pomiary elektryczne czujników i elementów sterujących, a skończywszy na diagnozie zaawansowanych układów klimatyzacji strefowych sterowanych elektronicznie.[img_full]7001|7126[/img_full] Przykładowy obraz z ekranu urządzenia ACS. Fot. Bosch
Komentarze (0)