Wyniki sprzedażowe Grupy AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, wskazują, że preferencje zakupowe w obszarze motoryzacji wśród kobiet i mężczyzn w Polsce w zasadzie nie różnią się. Powszechny stereotyp, że kobiety wolą czerwone i mniejsze samochody może zatem odejść do lamusa. Auta w czerwieni były bowiem dopiero piątym wyborem Polek, podobnie zresztą jak Polaków. Jeśli chodzi o marki aut używanych – obie płci najbardziej upodobały sobie Ople, Fordy i Škody.
Według danych AAA AUTO, dwoma najczęściej kupowanymi modelami samochodów używanych w salonach dealera wśród Polaków były: Opel Astra i Ford Focus. Pierwszy z nich był najczęstszym wyborem mężczyzn w Polsce, a drugi – najczęstszym wyborem Polek. I odwrotnie – na drugim miejscu wśród Polaków był Ford Focus, a wśród Polek – Opel Astra. Trzecie miejsce w przypadku obu płci zajęła Škoda – wśród kobiet była to Fabia, a w przypadku mężczyzn – Octavia. Jeśli chodzi o kolory – klienci obu płci najczęściej wybierali srebrne auta (24,11% Polaków i 19,78% Polek). Drugim wyborem, zarówno wśród Polaków i Polek był kolor czarny (19,69% mężczyzn i 18,90% kobiet). W przypadku obu płci kolor czerwony był dopiero piątym wyborem.
„Coroczna analiza preferencji zakupowych klientów Grupy AAA AUTO dostarcza nam oraz naszym klientom rzetelnej wiedzy na temat tego, co w danym czasie najlepiej się sprzedaje w danym kraju. Klienci mogą tą wiedzę wykorzystać podczas podejmowania indywidualnych decyzji zakupowych – w kwestii marki, modelu, koloru, czy typu nadwozia samochodu“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.
Najczęściej wybierane kolory aut używanych wśród kobiet i mężczyzn w Polsce 2016 roku według danych AAA AUTO:
Najczęściej kupowane modele aut używanych wśród kobiet i mężczyzn w Polsce versus cała Grupa AAA AUTO (Czechy, Polska, Słowacja, Węgry) w 2016 roku:
Kobiety zgadzały się z mężczyznami również w kwestii nadwozia kupowanych samochodów. Na hatchbacki zdecydowało się 56,13% kobiet i 42,71% mężczyzn. Drugim wyborem wśród polskich nabywców były samochody typu kombi (14,48% kobiet i 18,16% mężczyzn). Natomiast trzecie miejsce zajęły sedany (11,05% kobiet i 15,15% mężczyzn). Zarówno kobiety, jak i mężczyźni najczęśniej wybierali samochody z silnikiem benzynowym (73,15% kobiet i 61,07% mężczyzn). Obie płci stawiały na silniki o mocy 65-140 KM (72,60% kobiet i 66,85% mężczyzn).
W Grupie AAA AUTO, posiadającej oddziały w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, sprzedano w 2016 roku łącznie 69 000 samochodów używanych.
Komentarze (3)