Inne

Inne

ponad rok temu  02.02.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Kobiety w Polsce kupują takie same auta używane jak mężczyźni

Wyniki sprzedażowe Grupy AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, wskazują, że preferencje zakupowe w obszarze motoryzacji wśród kobiet i mężczyzn w Polsce w zasadzie nie różnią się. Powszechny stereotyp, że kobiety wolą czerwone i mniejsze samochody może zatem odejść do lamusa. Auta w czerwieni były bowiem dopiero piątym wyborem Polek, podobnie zresztą jak Polaków. Jeśli chodzi o marki aut używanych  –  obie płci najbardziej upodobały sobie Ople, Fordy i Škody.  

Według danych AAA AUTO, dwoma najczęściej kupowanymi modelami samochodów używanych w salonach dealera wśród Polaków były: Opel Astra i Ford Focus. Pierwszy z nich był najczęstszym wyborem mężczyzn w Polsce, a drugi – najczęstszym wyborem Polek.  I odwrotnie – na drugim miejscu wśród Polaków był Ford Focus, a wśród Polek – Opel Astra. Trzecie miejsce w przypadku obu płci zajęła Škoda  – wśród kobiet była to Fabia, a w przypadku mężczyzn – Octavia. Jeśli chodzi o kolory – klienci obu płci najczęściej wybierali srebrne auta (24,11% Polaków i 19,78% Polek). Drugim wyborem, zarówno wśród Polaków i Polek był kolor czarny (19,69% mężczyzn i 18,90% kobiet). W przypadku obu płci kolor czerwony był dopiero piątym wyborem. 

„Coroczna analiza preferencji zakupowych klientów Grupy AAA AUTO dostarcza nam oraz naszym klientom rzetelnej wiedzy na temat tego, co w danym czasie najlepiej się sprzedaje w danym kraju. Klienci mogą tą wiedzę wykorzystać podczas podejmowania indywidualnych decyzji zakupowych – w kwestii marki, modelu, koloru, czy typu nadwozia samochodu“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.

Najczęściej wybierane kolory aut używanych wśród kobiet i mężczyzn w Polsce 2016 roku według danych AAA AUTO: 

pastedGraphic.png

Najczęściej kupowane modele aut używanych wśród kobiet i mężczyzn w Polsce versus cała Grupa AAA AUTO (Czechy, Polska, Słowacja, Węgry) w 2016 roku: 

pastedGraphic_1.png

Kobiety zgadzały się z mężczyznami również w kwestii nadwozia kupowanych samochodów. Na hatchbacki zdecydowało się 56,13% kobiet i 42,71% mężczyzn. Drugim wyborem wśród polskich nabywców były samochody typu kombi (14,48% kobiet i 18,16% mężczyzn). Natomiast trzecie miejsce zajęły sedany (11,05% kobiet i 15,15% mężczyzn). Zarówno kobiety, jak i mężczyźni najczęśniej wybierali samochody z silnikiem benzynowym (73,15% kobiet i 61,07% mężczyzn). Obie płci stawiały na silniki o mocy 65-140 KM (72,60% kobiet i 66,85% mężczyzn). 

W Grupie AAA AUTO, posiadającej oddziały w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech,  sprzedano w 2016 roku łącznie 69 000 samochodów używanych.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Ewa 3 ponad rok temu Niedawno przy wymianie samochodu na nowszy zastanawiałam się nad yariską, ale jakoś tak nie przemawiał do mnie ten samochód, jest trochę za duży jak dla mnie. Zdecydowanie wolę małe autka którymi łatwo się parkuje, nie mam jeszcze dzieci stąd też nie potrzebuję niewiadomo ile miejsca. Ostatecznie zdecydowała się na zakup Fiata 500, pewnie dla większości kobiet może on być trochę ciasny, ale dla mnie jest po prostu rewelacyjny, mogę zaparkować nim praktycznie gdzie chce, bo zawsze się "wcisnę", do zakupu właśne Fiata 500 skłonila mnie autorka tego bloga http://babazakierownica.pl/ide... co prawda na początku zastanawiałam się jeszcze nad 208, ale jak wsiadłam do 500 to się odrazu zakochałam i tak właśnie stałam się szczęśliwą posiadaczką tego samochodu.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ pola 2 ponad rok temu Ja zawsze o yarisce marzyłam i teraz się to marzenie spełni bo w toyocie na czerniakowskiej sa super wyprzedaże
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ yogin 1 ponad rok temu Płeć ma w motoryzacji małe znaczenie. Jeżdżę jako facet yarisem, choć niektórzy uważają, że to bardziej kobiece auto, ale ja jestem zdania, że jak auto jest dobre to będzie popularne, a yaris właśnie taki jest.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony