FIGIEFA od 1956 roku reprezentuje interesy organizacji dystrybutorów działających na rynku części, obsługi i napraw pojazdów 23 krajów europejskich. Stowarzyszenie dystrybutorów części motoryzacyjnych jest członkiem FIGIEFA od 2007 roku. FIGIEFA będąca reprezentacją europejskiego niezależnego rynku motoryzacyjnego, po raz pierwszy zdecydowała o organizacji swojego Kongresu nie tylko w Polsce, ale także na obszarze państw „nowej Unii”.
- Przewidujemy, że w Kongresie weźmie udział ok. 250 osób, w tym goście zagraniczni – władze FIGIEFA, przedstawiciele organizacji członkowskich, a także reprezentanci europejskich central globalnych firm działających na niezależnym rynku – informują władze SDCM.
- Wśród prelegentów znajdzie się także reprezentant Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji Komisji Europejskiej, dodatkowo planujemy poświęcić jeden z paneli pracom Grupy Wysokiego Szczebla CARS21. Dzięki temu można śmiało powiedzieć, że 29 września Warszawa na jeden dzień stanie się europejską stolica motoryzacji.
Kilkanaście ostatnich miesięcy było bardzo ważnych dla branży motoryzacyjnej. W czerwcu minął rok od wprowadzenia tzw. nowego GVO i sektorowych wytycznych dla branży motoryzacyjnej – aktów prawnych o kluczowym znaczeniu dla niezależnego rynku motoryzacyjnego. Kilka tygodni temu Komisja Europejska opublikowała poprawki do rozporządzenia Euro 5. Jednak decyzje istotne dla branży zapadają nie tylko w Brukseli. Polska jest jednym z kilku krajów Unii, w których obowiązuje Klauzula Napraw, dzięki czemu polscy kierowcy mają dostęp do tańszych zewnętrznych części zamiennych. Obecnie w naszym kraju toczy się dyskusja nad ustawą o dopuszczeniu pojazdów do ruchu. To tylko kilka przykładów ram prawnych, które mają lub będą mieć wpływ na rozwój motoryzacji nie tylko w Polsce, ale i w całej Unii Europejskiej.
Program Kongresu i formularz rejestracyjny znajdziemy na www.moto-konferencja.pl
Komentarze (0)