Inne

Wydarzenia

ponad rok temu  08.11.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Mazda stawia na transformację cyfrową z Fujitsu

W ramach pięcioletniej umowy, Fujitsu zajmie się automatyzacją w 28 siedzibach koncernu Mazda w 23 krajach. Kontrakt dotyczy rozwiązań takich jak Security Services, AIOps, DevOps i FinOps oraz zarządzania usługami w chmurze.

Mazda Motor Europe (MME) wybrała Fujitsu do realizacji wielomilionowego projektu, którego celem jest przekształcenie działań biznesowych w Europie zgodnie z ideą Connected Company. Producent samochodów dzięki kontraktowi z Fujitsu zamierza skrócić czas wprowadzania produktów na rynek i zoptymalizować koszty w ramach przejścia na najnowocześniejszą infrastrukturę chmurową. Podczas pięcioletniego kontraktu Fujitsu zajmie się modernizacją i automatyzacją kluczowych dla biznesu operacji IT Mazda Europe w 28 lokalizacjach na 23 rynkach europejskich (w tym w Polsce), w związku z transferem do chmury publicznej.

Oferta Fujitsu została wybrana przez MME w ramach postępowania przetargowego. Zdecydowały o tym m.in. perspektywy osiągnięcia większej elastyczności biznesowej, dzięki przejściu do chmury, która zastąpi wykorzystywaną dotąd przez koncern infrastrukturę lokalną. Fujitsu wdroży rozwiązania chmurowe, wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie z technologiami AWS i Oracle Cloud.

Fujitsu staje się tym samym wieloletnim partnerem Mazda Motor Europe w zakresie modernizacji i automatyzacji infrastruktury. W ramach pięcioletniego kontraktu, Fujitsu przeniesie Mazdę z istniejącej lokalnej infrastruktury IT do nowego modelu, osadzonego w chmurze publicznej. Ponadto wdroży najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz zarządzania finansami w chmurze.

Strategiczna inwestycja wiąże się dla Mazdy także z wdrożeniem rozwiązań DevOps, umożliwiając większą zwinność biznesową w oparciu o połączoną infrastrukturę AWS i Oracle Cloud. Łącząc AIOps, DevOps i FinOps, Mazda może inteligentnie koordynować infrastrukturę, aplikacje i usługi w hybrydowych ekosystemach chmury – dostosowując się do celów biznesowych, reagując na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów oraz optymalizując zarówno wydatki na wykorzystanie chmury, jak i ogólne koszty infrastruktury IT.

− Dla Mazda Motor Europe przekonujące było uzasadnienie biznesowe, przedstawione przez Fujitsu oraz korzyści, jakie możemy osiągnąć, kontynuując nasze plany transformacji cyfrowej. Doświadczenie Fujitsu we wdrażaniu dużych platform usług i zarządzania w chmurze przekonało nas do odejścia od infrastruktury lokalnej. Infrastruktura AWS i Oracle Cloud nie tylko zapewnia większą elastyczność. Wzbogacona o podejście zorientowane na automatyzację, pomoże również utrzymać koszty pod kontrolą – mówi Alex Janssens, VP Information Technologies, Parts Supply & Logistics, CIO, Mazda Motor Europe.

Fot. Mazda Motor Europe

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony