Inne

Inne

ponad rok temu  05.08.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Mission impossible – spotkania handlowe z tajwańskimi partnerami
Strona 1 z 2

Od 17 do 20 czerwca br. Polskę odwiedziło 20 firm w ramach Tajwańskiej Misji Handlowej Elementów Złącznych. Była to największa misja branżowa z Tajwanu w tym roku.

Warszawskie spotkania (dokładnie 18 czerwca) przedstawicieli firm tajwańskich z potencjalnymi polskimi klientami odbyły się m.in. w związku z przyszłorocznymi targami elementów złącznych Taiwan International Fastener Show. Organizatorem zarówno targów, jak i misji jest Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA), która powstała w roku 1970 w celu promocji handlu zagranicznego i jest najważniejszą, niekomercyjną, handlową organizacją na Tajwanie. Wspólnie sponsorowana przez rząd, stowarzyszenia przemysłowe oraz organizacje komercyjne pomaga firmom i producentom na Tajwanie w podnoszeniu ich konkurencyjności i radzeniu sobie z wyzwaniami na rynkach zagranicznych.

Warto dodać, że TAITRA posiada dobrze skoordynowaną sieć ponad 1200 wykwalifikowanych specjalistów w promocji handlu i dostarczaniu informacji. Stacjonują oni w siedzibie w Tajpej, czterech lokalnych oddziałach w Hsinchu, Taichung, Tainan, Kaohsiung i w ponad 60 oddziałach na całym świecie, również w Polsce. Wraz z siostrzaną organizacją Far East Trade Services, Inc. (FETS) i Taipei World Trade Center (TWTC) TAITRA stworzyła bogactwo możliwości handlowych poprzez efektywne strategie promocji.

I to właśnie Tajwańczycy wpadli na kapitalny pomysł promocji swoich rodzimych wytwórców poprzez organizację wspomnianych misji handlowych, czyli można rzec mobilnych targów, które dojeżdżają bezpośrednio do klienta niczym warsztat oferujący mobilny serwis opon. Warszawa była ostatnim i najbardziej obiecującym przystankiem na dwutygodniowej trasie fi rm, które odwiedziły wcześniej Rosję (Sankt Petersburg), Czechy (Praga) i Węgry (Budapeszt).

- W 237 spotkaniach handlowych z tajwańskimi partnerami udział wzięło 40 firm z Polski. Uczestnicy misji przewidują podpisanie kontraktów o łącznej wartości 2,6 mln USD. Każda z firm odbyła średnio 12 spotkań z firmami polskimi – tłumaczy Lee Chien-Hui, zarządzający Taiwan Trade Center Warsaw (oficjalne przedstawicielstwo TAITRA w Polsce). - Dodajmy, że część z nich już zaopatruje w elementy złączne największe polskie firmy. Wiążą oni ponadto nadzieje z rozwojem kontaktów handlowych w naszym kraju. Niektóre firmy planują tu nawet otwarcie przedstawicielstw i centrów logistycznych.

Wspomnijmy, że misja była złożona z dwóch części. Najważniejsze były oczywiście spotkania przy specjalnie zaaranżowanych stolikach, przy których nawiązywano nowe kontakty handlowe na linii Polska-Tajwan. System bezpośrednich rozmów potencjalnych klientów z dostawcami wysoce zaawansowanych produktów sprawdza się idealnie. Stąd obie strony po zakończonym dniu wyraziły swoje zadowolenie z takiej formy konwersacji.

Podczas drugiej części gość specjalny Dave Tsai, menedżer targów Fastener Show, prezentował Tajwan jako potencjalne miejsce do nawiązywania intratnych kontaktów handlowych, opowiadał o szeroko rozwiniętym przemyśle elementów złącznych i jego pozycji na świecie, a także o przyszłorocznych targach (11-13 kwietnia 2016 r.).

- Tajwan jest drugim na świecie eksporterem elementów złącznych. Wartość eksportu szacowana jest na 4,2 miliarda dolarów amerykańskich za 1,52 miliona ton tych elementów – wylicza Dave Tsai. - Targi Fastener Show, odbywające się w nowoczesnym Exhibition Center w miejscowości Kaohsiung na południu Tajwanu, to obecnie trzecia największa impreza tej branży na świecie. Na powierzchni 10 tys. m2 swoje oferty zaprezentuje około 400 firm.

Warto wziąć pod uwagę, że przemysł elementów złącznych na Tajwanie koncentruje się w południowym regionie wyspy, w miastach Tainan, Gangshan i Luzhou. W sumie znajduje się tam ponad 900 firm z branży!

- Targi są zlokalizowane niedaleko klastra przemysłu elementów złącznych, więc firmy tajwańskie nierzadko zapraszają wybranych kontrahentów na wizytę w swojej fabryce w ostatnim dniu targów lub bezpośrednio po ich zakończeniu – zaznacza Sandra Piotrowska, specjalista ds. marketingu oraz promocji handlu Taiwan Trade Center Warsaw. - Branża tych elementów dla motoryzacji rozwija się bardzo dynamicznie, a tamtejsze firmy są dostawcami takich marek, jak: Tesla, Audi, Volkswagen, Ford, GM, Volvo czy Fiat. Wartym podkreślenia jest fakt, iż targi Fastener Show, ze względu na rosnące zainteresowanie odwiedzających, zostaną w przyszłym roku wydłużone z 2 do 3 dni.

O roli i znaczeniu branży elementów złącznych mówił nam także menedżer Taiwan Trade Center Warsaw, odpowiedzialny w Polsce za Fastener Show.

- Obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania firm tajwańskich polskim rynkiem elementów złącznych, który ich zdaniem jest nadal bardzo perspektywiczny – opowiada Paweł Kotański. - Dzięki rozwojowi gospodarczemu nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na użytkowanie elementów złącznych w różnych gałęziach przemysłu, w tym m.in. w meblarstwie, motoryzacji i budownictwie. Dlatego też po kilku latach tak duża grupa z tej branży ponownie zawitała do Polski. To oraz wielkość polskiego importu elementów złącznych z Tajwanu na tle regionu pokazuje, jak ważnym rynkiem dla Tajwańczyków jest Polska.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony