Na początek... liczby Boscha:
2015: rekordowe obroty na poziomie 70,6 mld EUR
2015: wzrost dochodu po opodatkowaniu o 24%, do 4,6 mld EUR
2016: spodziewany wzrost obrotów w przedziale 3 - 5%
Po rekordowym pod względem obrotów roku 2015, Bosch zamierza utrzymać wzrost także w roku bieżącym. Pomimo umiarkowanych prognoz dotyczących koniunktury gospodarczej oraz niepewnej sytuacji geopolitycznej, koncern spodziewa się w 2016 roku wzrostu obrotów w przedziale 3 do 5% i dąży do osiągnięcia większej dynamiki wzrostu niż rynki, na których prowadzi działalność. W pierwszych trzech miesiącach 2016 r., przy umiarkowanej koniunkturze gospodarki światowej, obroty Bosch wzrosły o prawie 3% (o 4% z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut) w porównaniu do bardzo silnego wzrostu w pierwszym kwartale ubiegłego roku. – Zamierzamy osiągać wzrost nie tylko dzięki sprzedaży innowacyjnych produktów, ale także innowacyjnych usług – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu Grupy Bosch, podczas konferencji prasowej poświęconej prezentacji wyników, która w tym roku odbyła się w kampusie badawczym Bosch w Renningen. – Rozbudowujemy portfolio usług wykorzysujących integrację w sieci, bazując na naszej bogatej ofercie sprzętu – dodał Denner. Koncern może przy tym czerpać nie tylko z wszechstronności oferowanych przez siebie technologii, lecz także z szerokich kompetencji w poszczególnych branżach i dziedzinach wiedzy. – W przyszłości nasi klienci będą mieli kontakt z marką Bosch nie tylko w samochodzie czy w kuchni. Dzięki zintegrowanym usługom, Bosch stanie się towarzyszem życia, pomocnym w wielu codziennych sytuacjach – mówił prezes Bosch.
Rok finansowy 2015: rekordowo wysokie obroty i dochody
Obroty Grupy Bosch osiągnęły w 2015 roku rekordową wartość 70,6 mld EUR. Wraz z przejęciem całości udziałów dawnych spółek joint venture BSH Hausgeräte GmbH oraz Robert Bosch Automotive Steering GmbH, obroty wzrosły o prawie 22 mld EUR, tj. o 44%. Także z tytułu prowadzonej działalności operacyjnej Bosch odnotował znaczący wzrost, który wyniósł 10%. Z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut, wzrost obrotów wyniósł 3,8%. Z wyjątkiem sektora Industrial Technology, w 2015 roku wszystkie sektory biznesowe koncernu odnotowały dwucyfrowy wzrost i poprawiły swoje dochody. W związku z tym poprawiła się także sytuacja dochodowa całej Grupy Bosch, która osiągnęła w 2015 roku dochód przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) w wysokości 4,6 mld EUR, zysk EBIT wyniósł odpowiednio 6,5%. W stosunku do poprzedniego roku EBIT zwiększył się o ok. 0,9 mld EUR tj. o 24%.
Usługi jako uzupełnienie szerokiej oferty produktów
Celem strategicznym Bosch jest nie tylko oferowanie produktów, ale też usług dla świata zintegrowanego w internecie. W tym obszarze Bosch realizuje program „3S“ – (Sensors, Software, Services) obejmujący czujniki, oprogramowanie i usługi. – Usługi staną się integralną częścią naszej działalności, a każda sprzedaż sprzętu powinna skutkować sprzedażą uzupełniających go usług – powiedział Denner. Przy okazji opracowywania koncepcji usług dla świata zintegrowanego w internecie Bosch korzysta ze swoich kompetencji w dziedzinie oprogramowania i technologii czujników, ale także z szerokiej dywersyfikacji swojej działalności. – Integracja samochodów z domami, a nawet integracja w internecie całych miast jest możliwa, ponieważ Bosch, jak żadne inne przedsiębiorstwo na świecie, potrafi łączyć rzeczy wywodzące się z zupełnie różnych dziedzin – podkreślił Denner. Prawie 50% wszystkich grup produktów elektronicznych Bosch jest wyposażonych w opcję komunikowania się za pośrednictwem internetu. Przedsiębiorstwo będzie sukcesywnie rozszerzać aktualną ofertę usług we wszystkich czterech sektorach swojej działalności.
Oszczędności i obroty w wysokości 1 mld EUR tylko dzięki zintegrowanemu przemysłowi
W obszarze zintegrowanej produkcji (Przemysł 4.0) Bosch opiera się przede wszystkim na doświadczeniach swoich 250 fabryk. Doświadczenia gromadzone w toku prowadzonej działalności przedsiębiorstwo przekształca w zewnętrzne usługi, np. Production Performance Manager, która w czasie rzeczywistym wizualizuje dane produkcyjne i autonomicznie inicjuje procedury konserwacji maszyn. Dzięki stosowaniu rozwiązań Przemysłu 4.0, Bosch planuje do 2020 roku uzyskać poziom oszczędności oraz dodatkowych obrotów na poziomie odpowiednio po 1 mln EUR.
Service Solutions: wzrost obrotów 15% rocznie
Silny wzrost odnotowuje już teraz nowo utworzony dział branżowy Bosch Global Service Solutions. Ok. 6 000 pracowników działu wspiera swoją pracą m.in. procesy biznesowe wielu klientów z różnych branż, a także obsługuje na zlecenie producentów samochodów połączenia usługi eCall. W 2015 roku dział obsłużył w 30 krajach ponad 120 milionów kontaktów klientów dla ponad 1 000 firm, czyli o 30 milionów kontaktów więcej niż w roku poprzednim. Bosch przewiduje, że wzrost obrotów działu Service Solutions będzie wynosił ok. 15% rocznie.
Smart Home: nowe produkty jesienią 2016
Komentarze (0)