Badanie dotyczące świadomości Polaków na temat samochodów o napędzie hybrydowym zrealizował na początku roku Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Jak pokazały wyniki, wiedza na temat tego typu pojazdów nie jest powszechna. Jeden na czterech badanych (26%) twierdzi, że nie można w Polsce nabyć auta hybrydowego, a niemal połowa respondentów (45%) nic nie wie o tego typu ofercie.
Zdecydowanie najwięcej badanych (39%) przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota, która jest producentem pierwszej seryjnej hybrydy - Toyoty Prius. Kolejne miejsca zajęły marki Lexus (20%) oraz Honda (11%). Zdecydowanie mniej respondentów twierdzi, że modele aut hybrydowych posiadają w sprzedaży Volkswagen i BMW - wymieniane przez 6% respondentów, Volvo oraz Mercedes - po 5%, oraz Hyundai i Opel - po 4%. Listę marek, o których Polacy sadzą, że mają w swojej ofercie sprzedaży hybrydy, zamykają Nissan i Audi (po 3%).
- Posiadanie w ofercie modelu o napędzie hybrydowym jest w pewnym sensie komunikowaniem przez producenta i importera, że jego marka jest technologicznie zaawansowana i nowoczesna, a dodatkowo troszczy się o środowisko, a więc i o klienta - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. - Wysoka świadomość tego, że Toyota, Lexus oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek.
Komentarze (0)