Z raportu Kupujemy samochód. Potencjał zakupowy Polaków w 2010 r., przygotowanego przez Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP wynika, że 28% Polaków odwiedza warsztat w celu zrobienia przeglądu pojazdu, zaś ponad połowa respondentów (57%) udaje się tam w celu dokonania bieżących napraw.
[img_full]7053|7267[/img_full]
Wykres 1. Przyczyny odwiedzania warsztatów niezależnych/autoryzowanych serwisów. Podstawa: Osoby w wieku 18 lat i więcej, które serwisowały samochód w okresie od stycznia do grudnia 2009 r., N=267.
Polacy odwiedzają warsztat samochodowy średnio około dwa razy w roku. Połowa respondentów (50%) naprawiała samochód w warsztacie tylko jeden raz, co trzeci badany wykonywał naprawy dwa razy, a co dziesiąty trzy razy w roku. Tylko 4% respondentów serwisowało swój samochód w warsztacie więcej niż 3 razy w ciągu ubiegłego roku.
[img_full]7053|7266[/img_full]
Wykres 2. Miejsce serwisowania pojazdu. Podstawa: Osoby w wieku 18 lat i więcej, które serwisowały samochód w okresie od stycznia do grudnia 2009, N=267.
Ponad dwie trzecie Polaków (69%) naprawia swoje samochody u niezależnych mechaników, co zwykle wiąże się z niższymi kosztami takiej usługi. Co piąty badany korzysta z autoryzowanych warsztatów naprawczych. Korzystanie z określonych miejsc napraw jest silnie skorelowane z tym, czy samochód został kupiony jako nowy czy też używany. W przypadku zakupu nowego auta, serwisowanie odbywa się w serwisie danej marki. Żaden z respondentów, którzy kupili auto jako używane, nie korzystał z dedykowanego, autoryzowanego serwisu.
Źródło: TNS OBOP
Komentarze (0)