Inne

Inne

ponad rok temu  16.04.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

Polska jest ważnym rynkiem dla targów Equip Auto
Strona 1 z 2

W dniach 16-20 października 2013 r. odbędą się w Paryżu Międzynarodowe Targi Podzespołów i Części Samochodowych, Akcesoriów Motoryzacyjnych oraz Wyposażenia Serwisowego Equip Auto 2013. O atrakcjach, nowościach i wydarzeniach towarzyszących tegorocznego salonu opowiada Mario Fiems, dyrektor targów.

Pierwsze edycja targów Equip Auto odbyła się w roku 1975 z inicjatywy producentów wyposażenia warsztatów naprawczych i organizacji branżowych. Obecnie impreza łączy wszystkie sektory wtórnego rynku motoryzacyjnego. Equip Auto, organizowany przez Grupę Comexposium, francuskiego lidera w dziedzinie imprez targowych dla profesjonalistów i szerokiej publiczności, jest salonem Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów (FIEV) i Francuskiej Federacji Blacharstwa (FFC).
Od momentu powstania targi Equip Auto służyły wszystkim aktorom aftermarket i były adresowane do wszystkich rynków wtórnych – od pojazdów pasażerskich, poprzez jednoślady, aż do pojazdów ciężkich, maszyn rolniczych i budowlanych.
Podczas każdej edycji targi prezentują pełną panoramę rynku, z najnowszymi innowacjami z różnych dziedzin, oraz sprzyjają wymianie doświadczeń profesjonalistów z całego świata.

Jakie są najważniejsze nowości najbliższej edycji targów Equip Auto?
Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 16-20 października w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte. Nowości będzie mnóstwo. Przede wszystkim dostosowujemy godziny i dni otwarcia targów do potrzeb profesjonalistów. Na prośbę współpracujących z nami organizacji branżowych i komitetu doradczego wystawców, targi będą otwarte w trakcie weekendu (w sobotę i niedzielę – 19 i 20 października). Godziny otwarcia salonu ustalone zostały tak, aby odpowiadać potrzebom odwiedzających, profesjonalistów z sektora aftermarket oraz dystrybutorów-importerów. Targi będą otwarte w godz. 10.00-19.00. Ponadto w piątek i sobotę (18 i 19 października) wystawcy i odwiedzający będą mogli przedłużyć swoje spotkania w miłej i przyjaznej atmosferze do godziny 21.00.

Kolejną nowością podczas edycji Equip Auto 2013 jest utworzenie dwóch nowych sektorów. Pierwszy – Equip Auto Trade & Sourcing, usytuowany w hali 2, zgromadzi większość wystawców z krajów rozwijających się, oczekiwanych przez importerów, dystrybutorów i kupców, którzy poszukują nowych możliwości produkcji części, komponentów i sprzętu.
Drugim sektorem, który zadebiutuje w tym roku na targach, jest Equip Auto Sieci. Sektor zlokalizowany w halach 4 i 5 adresowany jest do niezależnych sieci serwisowania i napraw oraz sieci związanych z producentami. Wśród wystawców sektora znajdują się takie marki jak: Checkstar, Midas, Euromaster, Motaquip, Point S., Acoat Selected, Axial, Autovision, Autodistribution i Precisium, obecne na targach, aby promować swój wizerunek, znaleźć nowych członków i spotkać się z dostawcami.
Ponadto uruchamiamy nową usługę: spotkania biznesowe przeznaczone dla międzynarodowych dystrybutorów-importerów oraz ich dostawców, którzy wystawiają się na targach. Jest to bezpłatna usługa przygotowanych wcześniej spotkań kupców-dostawców, organizowanych w specjalnej przestrzeni zlokalizowanej w hali 2. Skontaktujemy się z ponad 5 tys. potencjalnych kupców, którzy mogliby uczestniczyć w tych spotkaniach, a tym samym wzmocnić międzynarodowy i handlowy charakter naszej imprezy.
 
Jakie są najważniejsze dane z poprzedniej edycji targów (liczba wystawców, liczba odwiedzających itp.) Jaki cel wyznaczyli sobie organizatorzy na najbliższą edycję salonu?
W 2011 r. targi Equip Auto zgromadziły blisko 1 400 międzynarodowych wystawców na 100 000m² powierzchni wystawowej i podczas 5 dni odnotowały 102 000 wejść profesjonalistów z sektora aftermarket. W roku bieżącym planujemy wzrost powierzchni wystawowej o 25%, do 120 000 m². Oczekujemy przybycia 1 800 wystawców i 125 000 wejść profesjonalistów z branży, w tym 30% spoza Francji.
 
Jak wygląda sektoryzacja podczas tegorocznej edycji targów?
Przy rozmieszczeniu sektorów w 2013 r. wzięliśmy pod uwagę otwarcie dwóch nowych działów. W tym roku targi będą zlokalizowane w czterech halach. Dostawcy z krajów rozwijających się zgromadzeni zostali w hali 2, aby ułatwić odwiedzającym ich identyfikację i nawiązanie współpracy handlowej.
Sektor sieci serwisowania i napraw został zlokalizowany w halach 4 i 5. Dostawcy części wymiennych zajmą hale 3 i 4. W hali 5 zlokalizowano dystrybutorów wyposażenia warsztatów oraz firmy z sektora nadwozia i lakiernictwa, mycia, ogumienia i akcesoriów.
Producenci oprogramowania i firmy z sektora usług informatycznych znajdą się w halach 4 i 5.
 
Jaką część rynku reprezentuje obecnie sektor aftermarket? Czy wierzy Pan w jego przyszłość?
Znaczna część rentowności firm zależy od wtórnego rynku motoryzacyjnego. Obecnie we Francji mówimy o rynku wartym 30 miliardów euro, pomimo regularnego kurczenia się jego wielkości (co wiąże się z coraz lepszą jakością produktów). Sektor aftermarket pozostaje ważny dla producentów wyposażenia motoryzacyjnego – nie tylko we Francji, ale także w całej Europie.
Z punktu widzenia rynków dojrzałych, aktorzy motoryzacyjnego sektora aftermarket muszą zastanowić się nad swoim modelem ekonomicznym. Zachowanie równowagi między sieciami producentów i sieciami niezależnymi jest dużym wyzwaniem dla dostawców. Pojawienie się nowych firm i nowych rozwiązań związanych z rozwojem technologii informatycznych i Internetu zmienia dotychczasowe status quo. Różne zachowania kierowców w obliczu mobilności wymuszają nowy podział rynku i powstawanie ofert dostosowanych do aktualnej sytuacji. Istnienie takich targów jak Equip Auto jest dowodem na dynamizm rynku i potwierdza potrzebę spotykania się profesjonalistów z branży w celu omówienia aktualnej sytuacji i zaprezentowania nowych rozwiązań technologicznych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony