We wrześniu br. eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski wyniósł 2,06 mld euro (+14,47 proc.). To trzeci najwyższy wynik w historii tej branży.
Na kraje Unii Europejskiej przypadło niemal 87 proc. całości eksportu tego przemysłu przy rosnącej dynamice na poziomie 112,62 proc.
Niezmiennie najważniejszym odbiorcą są Niemcy – we wrześniu udział tego rynku wyniósł 30,80 proc. całości przy blisko 11-procentowym wzroście (dynamika 110,79 proc.). Kolejnymi rynkami zbytu były: Włochy (9,11 proc. całości, dynamika 105,36 proc.), Wlk. Brytania (8,14 proc., dynamika 123,89 proc.) i Czechy (7,59 proc., dynamika 85,59 proc.).
W ostatnim miesiącu III kwartału 2016 r. eksport części i akcesoriów osiągnął poziom 933,52 mln euro (+9,69 proc) i jest to drugi najwyższy wynik w historii (rekord osiągnięto w czerwcu br. - 961 mln euro. Na części i akcesoria przypadło 45,33 proc. całości eksportu sektora motoryzacyjnego, o 1,97 punktu procentowego mniej niż przed rokiem.
Wśród dziesięciu najważniejszych rynków zbytu, wzrosty nie dotyczyły dwóch odbiorców (Czechy - 2. lokata, Francja - 8. lokata). Najwyższy wzrost w ciągu 12 miesięcy dotyczył eksportu do Wlk. Brytanii (4. pozycja, dynamika 121,80 proc.). Eksport do największego odbiorcy, do Niemiec (40,05 proc. całości) wzrósł o 8 proc. (dynamika 108,32 proc.). Kolejnymi rynkami były: Czechy (8,14 proc., dynamika 90,68 proc.) i Włochy (7,17 proc., dynamika 110,71 proc.).
Źródło: AutomotiveSuppliers.pl
Komentarze (0)