
W minionym roku wzrosła sprzedaż segmentu aut premium – i to aż o 20%. Jednym z krajowych liderów w tej dziedzinie było w 2015 roku Volvo XC 60, którego sprzedano blisko 2,9 tys. sztuk.
Stosunkowo dużą popularnością cieszył się też nowy SUV koncernu, model XC90, który zadebiutował w połowie roku. W ciągu sześciu miesięcy sprzedano 712 takich aut, co daje SUV-owi drugie miejsce w swoim segmencie.
- W 2016 roku planujemy dalszy wzrost. Może nie będzie aż tak szybki, jak w ostatnich dwóch latach, ale chcemy ustanowić kolejny rekord i sprzedać o wiele więcej samochodów – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Polacy decydują się coraz częściej na auta droższe i lepiej wyposażone. Auta w wersji podstawowej sprzedają się słabiej – informuje natomiast Mazda Motor Poland.
- Coraz więcej osób kupuje droższe auta, czyli te z pełnym wyposażeniem, bardzo często są to samochody ze skrzyniami automatycznymi – mówi Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. - Również w przypadku Mazdy widzimy trend, że kupowane są auta bardzo bogato wyposażone. Mamy bardzo małą sprzedaż samochodów z najniższymi specyfikacjami. Na tej podstawie wnioskujemy, że klient dba o swoją wygodę i komfort podróżowania.
Takie wyniki muszą przekładać się na strategie handlowe – dziś w Polsce do kierowców przemawia już nie tylko atrakcyjna cena.
- Część marek prowadzi agresywne akcje wyprzedażowe, co tak naprawdę nie do końca w długiej perspektywie musi być korzystne dla klienta – podkreśla Łukasz Paździor. - Przy odsprzedaży ma znaczenie wartość rezydualna. Jeżeli są bardzo agresywne akcje promocyjne, ma to finalnie wpływ na cenę odsprzedaży. My staramy się budować politykę długofalową, czyli nie jesteśmy agresywni w wyprzedażach, ale z drugiej strony oferujemy klientowi w odsprzedaży wysoką wartość rezydualną. Myślę, że to jest lepsze rozwiązania niż sprzedawanie aut w niskich cenach.
Źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Komentarze (0)