Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre motocykle marki SUZUKI UK110, wyprodukowane w Indonezjii, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Poinformowano, że w ww. modelu mogą wystąpić trzy rodzaje problemów technicznych:
1. Nakrętka rozrusznika nożnego
Na skutek niepoprawnego montażu motocykla, nakrętka rozrusznika nożnego może być dokręcona niewłaściwym momentem. W czasie eksploatacji motocykla nakrętka może się luzować, co może być przyczyną hałaśliwej pracy układu napędowego. W ekstremalnych warunkach eksploatacji układ przeniesienia napędu motocykla może przestać działać.
2. Obudowa filtra powietrza
Istnieje prawdopodobieństwo pozostawienia w fazie produkcji śrub w układzie zasilania powietrzem. Może to powodować nadmierny hałas w czasie jazdy. W ekstremalnych warunkach eksploatacji może wystąpić zablokowanie pracy przepustnicy.
3. Przewód paliwowy
W fazie produkcji motocykla, przewód paliwowy mógł zostać niewłaściwie zamontowany. W wyniku nieprawidłowego połączenia przewodu może wystąpić wyciek paliwa.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 190 motocykli.
Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli motocykli objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Komentarze (0)