Organizatorzy rajdu Poland Trophy szykują w tym sezonie niespodziankę – oprócz pełnego cyklu Poland Trophy Dragon Winch Extreme oraz Poland Trophy Quad, w kalendarzu imprez off-roadowych na rok 2014 pojawi się zupełnie nowy rajd o nie spotykanej do tej pory formule.
Przeprawowe Mistrzostwa H6 to połączenie 6-godzinnego maratonu z przeprawowymi odcinkami specjalnymi w stylu Poland Trophy. Zawody rozgrywane będą na kilkukilometrowej, w pełni wytaśmowanej pętli. Na trasie zostaną wytyczone odcinki specjalne o przeprawowym charakterze.
Wyścig będzie składać się z dwóch, trwających po trzy godziny części. Zwycięzcą zostanie załoga, która w łącznym czasie 6 godzin pokona jak najwięcej odcinków specjalnych. Liczone będą tylko oesy z ukończonych okrążeń. Każde zaliczone okrążenie będzie udokumentowane pieczątką w Karcie Drogowej załogi.
Rywalizacja toczyć się będzie w trzech klasach. W Challenge mogą startować tylko samochody z seryjnym nadwoziem i jedną wyciągarką elektryczną. Wyższa klasa – Advance – przeznaczona jest dla samochodów z wyciągarkami elektrycznymi i dowolnym nadwoziem. W najcięższej kategorii No Limit nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o przeróbki. Wymogiem jest posiadanie wyciągarki mechanicznej. Wymagania techniczne we wszystkich klasach są identyczne jak w rajdzie Poland Trophy.
Start do zawodów będzie miał formę startu równoległego. Wszystkie załogi z danej klasy wyruszą na trasę równocześnie. W trakcie całego rajdu będzie można naprawiać swoje pojazdy, ale tylko w wyznaczonej strefie serwisowej.
Pierwszy rajd z nowej serii odbędzie się 22 marca na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Organizatorem imprezy jest firma Euroforum.
Więcej na: www.pth6.pl
Komentarze (0)