Jak wynika z przygotowanego przez firmę Starter raportu podsumowującego zimowe awarie samochodów, z 11 598 wezwań otrzymanych między 1 grudnia 2012 roku, a 31 marca roku bieżącego, najwięcej, bo aż 25 proc. wszystkich awarii, dotyczyło problemów z akumulatorem.
Na drugim miejscu znalazły się kłopoty z silnikiem (21 proc.), a usterki kół zajęły miejsce trzecie (9 proc.)
Z raportu wynika, że w 97 proc. problemy z akumulatorem polegały po prostu na jego wyładowaniu, a najczęstszymi usterkami silnika były usterki mechaniczne (85 proc.), awarie układu smarowania (5 proc.), usterki układu doładowania (5 proc.) i pomniejsze awarie (5 proc.). Natomiast częste przebicia opon w 99 proc. dotyczyły awarii ogumienia.
- Jeśli już dojdzie do awarii, warto pamiętać, że samodzielne naprawianie samochodu na drodze może być niebezpieczne – podkreśla Marek Zefirian, prezes zarządu Starter Sp. z o.o. - Lepiej mieć spokojną głowę podczas dalekiej podróży posiadając pakiet assistance drogowego i być pewnym, że w każdej chwili można zadzwonić do fachowców. Mechanicy mobilnych warsztatów Startera mogą zaradzić niemal 90% awariom, naprawiając auta już na drodze.
W przypadku, gdy natychmiastowa naprawa na drodze nie jest możliwa, pracownicy firmy Starter w ramach pakietu Starter Assistance Classic odholują pojazd do pobliskiego warsztatu. Posiadacz samochodu może liczyć na bezpłatną pomoc tyle razy w ciągu roku, ile razy zajdzie taka potrzeba. Pakiet ten nie wyznacza limitu wieku samochodu, co oznacza, że klient zapłaci taką samą kwotę niezależnie od wieku auta.
Dostępna jest również wersja rozszerzona pakietu Starter Assistance Comfort, której posiadacz sam wybiera limit holowania w Polsce w jednej z trzech opcji, wariant z samochodem zastępczym lub bez oraz ma możliwość rozszerzenia świadczeń o poradę prawną. Wariant Comfort obejmuje zdarzenia na terytorium całej Europy.
Komentarze (0)