To będzie już trzeci sezon działalności zespołu PUT Motosport, w którym studenci Politechniki Poznańskiej zbudują kolejny bolid Formula Student. Debiutancki bolid z 2015 roku nazwali WARTA, przed rokiem była WILDA, a w tym roku zbudują…
Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach, a inżynier wyciąga wnioski i pracuje nad ich modyfikacją. Obdarzeni bagażem doświadczeń z poprzednich sezonów miłośnicy motoryzacji z Politechniki Poznańskiej przystępują do skonstruowania nowego bolidu Formula Student. Tysiące godzin intensywnej pracy spędzanych na analizowaniu innowacyjnych rozwiązań, mnóstwo nieprzespanych nocy i godziny poświęcone na testy zaowocowały w 2016 roku zbudowaniem drugiego bolidu wyścigowego w historii PUT Motosport.
WILDA może osiągnąć nawet 2,3G przyśpieszenia poprzecznego. Dla porównania Porsche 911 osiąga około 1,1G – między innymi z tego względu jazda WILDĄ gwarantuje doznania niespotykane w samochodach drogowych. Dodatkowo wprowadziliśmy także szereg nowinek elektronicznych, w tym układ akwizycji danych, układ kontroli trakcji oraz elektroniczną zmianę biegów - wylicza Michał Cichy Technical Project Manager.
Statystyki WILDY robią wrażenie: bolid waży 209 kilogramów, silnik z Hondy CBR 600 RR, całość zbudowana z aluminium i kompozytów węglowych. Od zera do 100 km/h rozpędza się w mniej niż 4 sekundy! Wprowadzono również wydajny pakiet aerodynamiczny zapewniający docisk aerodynamiczny pozwalający w teorii na jazdę po suficie przy około 140km/h.
WARTA i WILDA to dwa inne światy. Tegoroczny bolid jest znacznie zwrotniejszy i reakcja na polecenia kierowcy jest szybsza. Zachowanie pojazdu jest efektem zmian, które zastosowaliśmy przede wszystkim przy geometrii zawieszenia. Rozwój miał miejsce w każdym aspekcie bolidu, dzięki czemu udało nam się znacznie zmniejszyć jego masę – podkreśla kierowca PUT Motosport Sebastian Jarzęczka.
WILDA wzięła udział w międzynarodowych zawodach Formula Student, które odbyły się na słynnym torze Formuły 1- Hockenheimring w Niemczech i w Gyor na Węgrzech. Do największych sukcesów osiągniętych w tym sezonie zalicza się 3. miejsce w konkurencji Business Presentation na Węgrzech rywalizując z ponad 40. drużynami z całego świata.
Celem na sezon 2017 jest pokazanie potencjału naszego zespołu na zawodach. Budujemy bolidy konkurencyjne na wysokim poziomie, prezentujemy prawdziwy kunszt inżynierski. Pokazaliśmy, że w zaledwie dwa sezony potrafimy dogonić technologicznie zespoły dużo bardziej doświadczone – dodaje Sebastian Jarzęczka.
Dziś po startach w Formula Student Germany oraz Formula Student Hungary młodzi inżynierowie wiedzą, że przygoda z PUT Motorsport nie dobiega końca. Bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia są gotowi na sezon 2017! Wiedzą, że wykorzystując bagaż doświadczeń zgromadzony w tym sezonie są w stanie rywalizować z najlepszymi drużynami świata.
Marzymy po cichu o awansie do światowej czołówki podczas zawodów Formula Student Germany, jednak na ten cel składa się ogromna ilość czynników. Mam jednak nadzieję, że sprostamy wyzwaniu i że w sezonie 2017 pokażemy światu, jak zdolnych inżynierów mamy w naszym kraju – zakończył Michał Cichy.
Komentarze (0)