Pierwszy krok został poczyniony: na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas Audi pokazało, w jaki sposób autopilot może przejąć w ruchu ulicznym kontrolę nad kierownicą, oczywiście na życzenie kierowcy. Teraz organy ustawodawcze muszą wypowiedzieć się na temat regulacji związanych z odpowiedzialnością za system zdalnego sterowania samochodem, w tym z odpowiedzialnością cywilną.
Rupert Stadler jest przekonany również o tym, że innowacyjne usługi, które wykraczają poza tradycyjne możliwości pojazdów, staną się w przyszłości znaczącym czynnikiem zwiększenia zysków ze sprzedaży.
W zakresie rozbudowy systemów wsparcia kluczowym (obok stosowania sensorów) elementem będzie w przyszłości także skomunikowanie samochodu z kierowcą, internetem i infrastrukturą. Już dziś Audi wyposaża swoje pojazdy w systemy zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz zindywidualizowane usługi on-line. Audi connect oferuje klientom kompleksowe usługi, możliwe dzięki połączeniu rozwiązań osadzonych w tzw. chmurach obliczeniowych (ang. cloud computing). Należą do nich m.in. informacje drogowe online, mapy Google Earth i Street View, informacje o pogodzie, informacje o połączeniach lotniczych i kolejowych oraz dostęp do portali społecznościowych Facebook i Twitter.
Komentarze (0)