Firma Renault Polska Sp. z o.o. powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Renault Clio IV wyprodukowane we Francji oraz w Turcji mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Jak informuje firma, w ww. samochodach istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego i/lub możliwość wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego. Może to skutkować powolnym lub gwałtownym wyciekiem płynu hamulcowego z elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego, spowodowany jego przetarciem o krawędź wadliwie zamontowanej osłony nadkola przedniego. W przypadku samochodów objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego przy hamowaniu w szczególnych warunkach (użycie hamulca ręcznego podczas jazdy, połączone z silnym hamowaniem) szczęka hamulcowa ulega przemieszczeniu, które może doprowadzić do wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego, z jednoczesnym wyciekiem płynu hamulcowego. Może to skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 6 472 samochody. Przedsiębiorca poinformuje ich właścicieli listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego w celu dokonania stosownych czynności serwisowych.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel. 22 541 10 00/02, faks: 22 541 10 01, e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl, infolinia: 22 575 99 99).
Komentarze (0)