Inne

Inne

ponad rok temu  24.11.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

UOKiK: Kampania serwisowa Mitsubishi

Jak informuje MMC Car Poland Sp. z o.o., niektóre samochody marki Mitsubishi Pajero (V88W, V98W), z silnikami 3,2 diesel 4M41, wyprodukowane na rynek europejski, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Firma powiadomiła prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w modelach z roku 2011-2014, których silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5 (wyposażone są w filtry DPF), z powodu nieprawidłowego oprogramowania sterownika wtrysku, powodującego zbyt szybkie nagromadzenie się sadzy, może dojść do zapełnienia się filtra cząstek stałych, co może objawiać się obniżoną mocą silnika, słabszym przyspieszeniem, a w skrajnej sytuacji zgaśnięciem silnika i brakiem możliwości ponownego uruchomienia. Sytuacja taka może być sygnalizowana świeceniem się kontrolki ostrzegawczej „Sprawdź układ DPF”.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 193 pojazdy.

Przedsiębiorca poinformował jednocześnie, że problemy sprawiać mogą niektóre samochody marki Mitsubishi Pajero (V88W, V98W), z silnikami 3,2 diesel 4M41, rok modelowy 2007-2014, wyprodukowane na rynek europejski. Występuje w nich możliwość uszkodzenia lub zablokowania się napinacza łańcucha rozrządu, co objawia się hałaśliwą pracą układu rozrządu. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania łańcucha rozrządu i uszkodzenia silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1038 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że w obu przypadkach, w ramach obsługi posprzedażnej, producent przewidział naprawę/wymianę problematycznych elementów.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela MMC Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. 17 Stycznia 45a, 02-146 Warszawa; tel. 22 46 31 920, 22 46 31 801).

Tagi: Mitsubishi, UOKiK,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony