Każdy kierowca wyruszający w długa trasę stara się jak najlepiej przygotować do czekającej go podróży. W czasie wielogodzinnej jazdy, przy zmiennej aurze nie da się jednak wykluczyć zdarzeń losowych, w wyniku których szyba samochodowa może ulec uszkodzeniu lub stłuczeniu. Co zatem zrobić, gdy taka sytuacja zaskoczy nas na przykład w czasie wakacyjnych wojaży? Odpowiedzi na to ważne pytanie udziela Grzegorz Wroński, ekspert z firmy NordGlass.
Planując daleką podróż staramy się zawczasu przewidzieć wszystkie sytuacje, jakie mogą nas spotkać na drodze. W tym celu ustalamy dokładny plan trasy, miejsca i częstotliwości postoju. Zanim wyruszymy w drogę warto również pomyśleć o zaopatrzeniu się w mobilne rozwiązania, które w razie sytuacji losowych, takich jak uszkodzenia punktowe lub rozległe pęknięcia szyb, umożliwią nam szybki kontakt z profesjonalnym serwisem naprawy i wymiany szyb.
Przezorny kierowca zawsze wyposażony
Letni okres sprzyja długim podróżom i wyjazdom urlopowym. Aby były one pozbawione niemiłych niespodzianek, konieczne jest sprawdzenie stanu technicznego pojazdu. Nawet najbardziej przezorny kierowca nie jest jednak w stanie wykluczyć zdarzeń losowych. Jeśli zatem szyba w aucie uległa uszkodzeniu w trakcie podróży i nie mamy pewności, co do wielkości uszkodzenia, nieocenionym rozwiązaniem okaże się zsynchronizowana z aktualnym miejscem pobytu kierowcy aplikacja mobilna NordGlass.
- Aby ułatwić kierowcom w podróży samodzielne oszacowanie stopnia uszkodzenia szyby samochodowej, stworzyliśmy specjalną aplikację mobilną
Korzyści z posiadania mobilnej aplikacji jest wiele. Użytkownicy rozwiązania, korzystając z intuicyjnego menu, mogą szybko odnaleźć fachowe porady, które ułatwią życie każdemu kierowcy, sprawdzić możliwość bezgotówkowej naprawy, natychmiast połączyć się ze swoim ubezpieczycielem oraz uzyskać szczegółowe informacje na temat firmy NordGlass, przebiegu procesu naprawy, a także listy najbliższych punktów serwisowych. Niezwykle pomocną funkcją mobilnego serwisu NordGlass jest również dział „poradniki”, w którym szykujący się do wyjazdu znajdą 10 kluczowych zasad, jakimi powinien kierować się każdy uczestnik ruchu drogowego, a także „niezbędnik kierowcy” wskazujący listę przedmiotów i dokumentów, których w aucie nigdy nie powinno zabraknąć.
Firma NordGlass ma również wskazówkę dla osób, które nie posiadają smartfonów.
- Na wsparcie firmy NordGlass w awaryjnej sytuacji mogą także liczyć osoby niekorzystające z mobilnej aplikacji NordGlass. Wystarczy, że połączą się z infolinią NordGlass. Jest to numer 801 181 181 – wyjaśnia Grzegorz Wroński. - Wyszkolony personel pomoże im skontaktować się z ubezpieczycielem, uzyskać informacje na temat najbliższego punktu serwisowego oraz dokonać rezerwacji wizyty w najbliższej filii NordGlass, podczas której profesjonaliści ocenią stan szyby i w razie konieczności dokonają usługi naprawy lub wymiany.
Zbędne ryzyko kosztowne w skutkach
Każdy kierowca powinien pamiętać, że kontynuacja podróży z uszkodzoną szybą samochodową nie tylko w znacznym stopniu ogranicza widoczność jazdy, ale również ma swoje konsekwencje prawne.
- Ubytki w szybie lub rysy mogą spowodować oślepienie refleksami świetlnymi, a co za tym idzie – wpłynąć na opóźnienie reakcji kierowcy, np. w razie konieczności nagłego hamowania – przestrzega ekspert z NordGlass. - Patrol drogowy, stwierdzając widoczne uszkodzenie szyby, które stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, może ukarać nas mandatem lub zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu. Zwłaszcza podczas podróży rodzinnych taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana.
Podążając za wskazaniami eksperta warto już na etapie planowania letniej podróży doposażyć nasz telefon w mobilną aplikację NordGlass oraz dane kontaktowe do sieci. Świadomość, że w sytuacji awaryjnej możemy liczyć na profesjonalną pomoc, pozwoli nam bez obaw wyruszyć w długą podróż i cieszyć się komfortową i bezpieczną jazdą.
Komentarze (0)