W konferencji (22 listopada 2012, Warszawa) wzięła udział poważna reprezentacja najważniejszych oficjeli z kraju i zagranicy. Nie zabrakło więc - obok Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Prezesa FIGIEFA. Swe prelekcje wygłosiło w sumie kilkunastu specjalistów.
Spotkanie pt. "Motoryzacja w Europie" otworzył Frank Le Bris, Prezes AD Polska i Robert Kierzek, Prezes Inter Cars SA. Szereg wystąpień dotyczył planów Komisji Europejskiej, która przedstawiła najnowszy plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu w Europie – CARS 2020. Projekt CARS 2020 ma na celu wzmocnienie konkurencyjności i zrównoważonego rozwoju branży motoryzacyjnej w Europie. Plan działania CARS 2020 powstał w wyniku prac wysokiego szczebla CARS21, w skład którego wchodzi siedmiu komisarzy, przedstawiciele krajów UE, oraz reprezentanci zainteresowanych stron.
Długoletni Członek Zarządu niemieckiego Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (GVA) w FIGIEFA przedstawił najważniejsze wyzwania, jakie postanowiono osiągnąć do roku 2015.
- Nasze działania da się odnieść do dwóch nurtów. Po pierwsze podnoszenie konkurencyjności. Po drugie podnoszenie bezpieczeństwa - komunikował Hartmut P. Rohl, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Rynku Wtórnego w Europie (FIGIEFA).
- Nadal nasze środowisko walczy o dostęp do szczegółowych danych technicznych dla niezależnych warsztatów, jak również np. o standaryzację testerów dla różnych marek samochodów. Ale przed nami stoi nowe wyzwanie
Przypomniał on, że zbliżają się szybko powszechne wdrożenia telematyki w motoryzacji, czyli zdalnej komunikacji między pojazdem a… dostawcą danych. Chodzi nie tylko o już stosowane łącza (np. aktualizacja nawigacji samochodowej), lecz nowe obszary, jak: e-call (powiadamianie o wypadku), a szczególnie b-call (asystent drogowy).
FIGIEFA, podobnie jak inne podobne stowarzyszenia na innych kontynentach, już rozmawia o sposobie dania odporu i zapobieganiu monopolizacji pewnych usług. Mają zostać utworzone wspólne systemy informatyczne zbierania danych, dostępne dla niezależnych producentów części i warsztatów. Ponadto FIGIEFA planuje utworzenie wspólnej platformy zbierania danych telepatycznych.
Komentarze (0)