Koncern Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 roku produkowana będzie nowoczesna generacja silników EA211. Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150 tys. jednostek rocznie. Fabryka silników powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.
- Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie – mówi prof. dr Martin Winterkorn. - Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele (...) Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.
Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211, w której zawarte są najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu Volkswagen.
Koncern zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30 tys. metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.
Komentarze (0)