Zastosowanie generatora zespołu napędowego oferuje również korzyści w zakresie dynamiki jazdy, ponieważ dodatkowy i natychmiast dostępny moment obrotowy oznacza, że pojazd może bardziej spontanicznie reagować na zmiany obciążenia i bardziej zwinnie przyspieszać na zakrętach. Rodzaj zmiany obciążenia jest również modulowany inaczej w trybach D i S, aby zapewnić bardziej komfortowe prowadzenie w trybie D i bardziej responsywne, dynamiczne prowadzenie w trybie S.
W 100-procentach na napędzie elektrycznym
Modele z napędem MHEV plus mogą również pracować wyłącznie na napędzie elektrycznym, na przykład gdy pojazd zbliża się do miasta, a następnie utrzymywać prędkość za pomocą PTG. Jeśli moc wymagana przez kierowcę lub tempomat adaptacyjny (ACC) przekroczy określoną wartość, silnik spalinowy uruchamia się i przejmuje napęd. Próg rozruchu zależy od aktualnego SoC akumulatora 48 V i prędkości pojazdu.
Jeśli bieżące SoC jest poniżej docelowego, silnik spalinowy włącza się wcześniej. Z jednej strony ma to na celu uniknięcie zużycia dodatkowej energii na jazdę elektryczną, a tym samym dalsze obniżenie SoC. Z drugiej strony, silnik spalinowy może ponownie zwiększyć SoC w razie potrzeby za pomocą zwiększonej mocy w połączeniu z BAS i PTG – innymi słowy, naładować akumulator. Nie dotyczy to manewrowania z napędem elektrycznym, pełzania w wolno poruszającym się ruchu lub parkowania, które można utrzymać przy znacznie niższym stanie naładowania.
W połączeniu z paliwem, które znajduje się w zbiorniku, wzrost wydajności układu napędowego zauważalnie poprawia całkowity zasięg pojazdu. Sprawia to, że pojazdy wyposażone w technologię MHEV plus znacznie lepiej nadają się do podróży na długich dystansach i sprawiają, że są one znacznie wygodniejsze.
Fot. Audi
Komentarze (0)