Nowe technologie

Warto wiedzieć

ponad rok temu  01.09.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 4 minuty

Paliwa syntetyczne? Ciągle daleko od szosy
Strona 2 z 2

W perspektywie długoterminowej przemysł morski koncentruje się także na e-amoniaku (NH₃). Współczesne technologie silnikowe nie są jeszcze w pełni rozwinięte, a paliwo jest wysoce toksyczne, więc jego stosowanie ma sens tylko w dużych jednostkach pływających. Patrząc jednak w przyszłość, w nadchodzącej dekadzie, to właśnie paliwa syntetyczne mogą zastąpić e-metanol. Wynika to z faktu, że do produkcji e-amoniaku potrzebny jest zielony wodór, a nie CO2. Wykorzystanie w procesie azotu (N) pozyskanego z otaczającego powietrza, jest znacznie bardziej wydajne niż wychwytywanie cząsteczek CO2.

A paliwa do pojazdów samochodowych? Powtórzmy: aktualnie paliwa syntetyczne nie odgrywają znaczącej roli w europejskim ruchu drogowym.

Fot. DACHSER

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony