Toyota C-HR Plug-in Hybrid wyróżnia się nie tylko mocą 223 KM, ale też zasięgiem 66 km w trybie elektrycznym. Auto zyskało specjalnie dostrojone zawieszenie, lepsze wyciszenie, a także jako jedyne w swoim segmencie ma pompę ciepła, która zapewnia efektywne ogrzewanie wnętrza.
Toyota ma coraz szerszą gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in, które łączą możliwości aut elektrycznych z zaletami i niezawodnością klasycznych hybryd marki. Do modeli RAV4 Plug-in Hybrid oraz Prius w 2024 roku dołączyła Toyota C-HR Plug-in Hybrid z układem piątej generacji. Efektowny crossover łączy wyjątkowy styl, komfortową jazdę oraz wydajność na najwyższym poziomie.
Auto ma imponujący zasięg w trybie EV na jednym ładowaniu. W cyklu mieszanym (wg WLTP) Toyota C-HR Plug-in Hybrid pokona do 66 km bez zużycia paliwa i emisji spalin, a w ruchu miejskim możliwe jest przejechanie na prądzie nawet do 100 km. Po wyczerpaniu energii system automatycznie uruchamia tryb hybrydowy, w którym auto zasilane jest benzyną oraz energią odzyskiwaną podczas hamowania. Gwarantuje to niskie średnie zużycie paliwa, a także utrzymanie osiągów na niemal takim samym poziomie jak z pełną baterią. Średnie zużycie paliwa wynosi od 0,8 l/100 km, a średnia emisji CO2 jest na poziomie 19 g/km w cyklu mieszanym WLTP. Niewymagający sprzęgła układ z dwoma silnikami i automatyczną przekładnią pracuje przy obniżonym tarciu i mniejszej podatności na zużycie, co przekłada się na nawet o 40% mniejsze zapotrzebowanie na paliwo w trybie hybrydowym w porównaniu z większością konkurencyjnych modeli typu PHEV.
Wydajną pracę napędu gwarantuje najnowocześniejsza technologia hybrydowa koncernu. Toyota C-HR Plug-in Hybrid jest najmocniejszym wariantem w historii modelu. Układ składa się z dwulitrowej jednostki benzynowej o mocy 152 KM (112 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 163 KM (120 kW), czyli mocniejszego niż w wersji 2.0 Hybrid. Łączna moc układu wynosi aż 223 KM (164 kW), co w połączeniu z wysokowydajną baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh przekłada się na imponującą dynamikę auta. Toyota C-HR w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s.
Inżynierowie Toyoty C-HR, w związku ze zwiększoną mocą napędu plug-in hybrid, przeprojektowali zawieszenie, by auto prowadziło się pewnie i komfortowo. Crossover otrzymał przednie amortyzatory ZF Sachs z systemem FSC. Tylne zawieszenie ma elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4, system FSC oraz miękkie materiały dla poprawienia prowadzenia i komfortu jazdy. Na przedniej kolumnie zastosowano elementy tłumiące drgania.
W przypadku Toyoty C-HR Plug-in Hybrid zadbano także o komfort akustyczny wnętrza. Kabina została jeszcze lepiej wyciszona, a zastosowanie mocniejszego silnika elektrycznego zmniejsza obciążenia dla silnika spalinowego, dzięki czemu pracuje on przy niższych obrotach i tym samym ciszej.
Większy zasięg dzięki innowacyjnym technologiom
Toyota C-HR Plug-in Hybrid imponuje wydajnością napędu hybrydowego, a najnowocześniejsze technologie pomagają dodatkowo ograniczyć zużycie energii oraz wydłużyć zasięg w trybie EV. Podobnie jak w modelach Prius i RAV4 Plug-in Hybrid, w Toyocie C-HR także zastosowano efektywną pompę ciepła. To jedyny model w segmencie, który wykorzystuje rozwiązanie rozpowszechnione w samochodach elektrycznych. Układ doprowadza do wnętrza ciepło generowane przez silnik oraz z otoczenia, ogrzewa kabinę w trybie EV bez znacznego zwiększania zapotrzebowania na energię. System funkcjonuje nawet w bardzo niskich temperaturach (do -10 stopni Celsjusza).
O jak najbardziej efektywną pracę hybrydy dba system Predictive Efficient Drive, który dzięki współpracy z wbudowaną nawigacją i funkcji geofencingu uczy auto ekonomicznej jazdy i optymalnego wyboru trybu pracy napędu, bazując na wskazaniach GPS oraz zachowaniu kierowcy. Pozwala to zoptymalizować zużycie baterii, zagwarantować jak największy zasięg w trybie EV i efektywnie wspomagać jednostkę spalinową, gdy to jest najbardziej potrzebne.
Toyotę C-HR można też prowadzić niczym auto elektryczne głównie przy użyciu pedału przyspieszenia, z minimalnym wykorzystaniem pedału hamulca. Za sprawą funkcji Regeneration Boost samochód oferuje trzy poziomy odzyskiwania energii, co pozwala dostosować działanie układu do natężenia ruchu, przy czym na najwyższym poziomie nawet do 80% hamowania przebiega bez wciskania pedału hamulca.
Fot. Toyota
Komentarze (0)