Pięciowahaczowe zawieszenie
Przednia i tylna oś nowego Audi A6 Avant ma konstrukcję pięciowahaczową, wykonaną w dużej mierze z aluminium. Dwie ramy pomocnicze – przednia zamontowana na sztywno, a tylna za pomocą hydraulicznych poduszek – łączą wahacze z nadwoziem.
Dostępne są trzy zawieszenia: standardowe zawieszenie, zaprojektowane tak, aby było jeszcze bardziej komfortowe niż jego poprzednik; sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 20 milimetrów, zapewniając wyraźnie sportowe prowadzenie (standard z pakietem zewnętrznym S line); adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznie sterowanym tłumieniem, które zapewnia pojazdowi szeroki zakres opcji między bardzo płynną, komfortową jazdą a sportowym prowadzeniem
Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia na wszystkich czterech kołach reguluje wysokość nadwozia i siłę pochłaniania wstrząsów. Adaptacyjne zawieszenie automatycznie równoważy obciążenie pojazdu, zapewniając utrzymanie samochodu w poziomie. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem, A6 Avant jest o 20 milimetrów niższy w trybie normalnym (zrównoważonym, komfortowym i ekonomicznym), tak samo jak w przypadku zawieszenia sportowego. W trybie dynamicznym wysokość jazdy obniża się o kolejne 10 milimetrów, zapewniając sportowe wrażenia z jazdy. Aby zmniejszyć opór powietrza, nadwozie jest obniżane do niskiego poziomu przy prędkościach powyżej 120 km/h nawet w trybach zrównoważonym i ekonomicznym. Z kolei funkcja lift podnosi A6 Avant* o 20 milimetrów powyżej normalnego poziomu i może być teraz używana do prędkości 85 km/h. Funkcja ta zapewnia bezpieczeństwo i możliwość poruszania się do przodu nawet w trudnych warunkach jazdy, takich jak zaśnieżone lub nierówne drogi.
Napęd na wszystkie koła
Napęd na wszystkie koła quattro ultra jest dostępny jako opcja dla wielu wariantów silnikowych. Elastycznie rozdziela on moment obrotowy w celu zmaksymalizowania wydajności, zapewniając jednocześnie wszystkie zalety quattro dla jeszcze większego bezpieczeństwa i dynamiki jazdy. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś w szerokim zakresie, zgodnie z wymaganiami konkretnej sytuacji na drodze. Aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa, tylna oś quattro ultra jest automatycznie odłączana pod częściowym obciążeniem, o ile pozwala na to sytuacja na drodze. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, gwałtownego przyspieszania lub gdy wymaga tego współczynnik tarcia nawierzchni drogi, elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe systemu quattro łączy przednią i tylną oś i elastycznie rozdziela siłę napędową tam, gdzie jest ona potrzebna. Jeśli mocno przyspieszasz na wyjściu z zakrętu, moc jest rozdzielana bardziej w kierunku tyłu. W takiej sytuacji rozkład mocy między przednią i tylną osią wynosi około 30:70.
Sportowy mechanizm różnicowy quattro
Kolejnym elementem układu napędowego V6 TFSI jest opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi, który aktywnie i całkowicie zmiennie rozdziela moment obrotowy między tylne koła. W przeciwieństwie do konwencjonalnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, sportowy mechanizm różnicowy może dodatkowo przyspieszyć zewnętrzne koło podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, co oznacza, że przenosi większy moment obrotowy na to koło. Dzięki temu A6 Avant* jest w stanie precyzyjniej wchodzić w zakręt. Sportowy mechanizm różnicowy przeciwdziała tendencji do wczesnej podsterowności i zapewnia większą zwinność. W dynamicznym trybie Audi drive select prowadzenie jest bardziej ukierunkowane na tył.
Zintegrowany system kontroli hamulców
Niezależnie od tego, czy chodzi o sposób, w jaki samochód pokonuje zakręty, jego dynamikę wzdłużną czy jakość jazdy, zalety wysoce połączonego systemu sterowania można odczuć przez cały czas. W porównaniu do swojego poprzednika, Audi poprawiło współdziałanie systemów kontroli zawieszenia i napędu w nowym A6. Zintegrowany system kontroli hamulców, kontrolowane amortyzatory i system zarządzania silnikiem współpracują ze sobą jeszcze szybciej i precyzyjniej. Rezultatem jest perfekcyjne prowadzenie.
Dzięki wektorowaniu momentu hamowania (selektywnej kontroli pędu kół) nowe A6 Avant może jeszcze lepiej manewrować na zakrętach. Wektorowanie momentu hamowania stale monitoruje bieżącą sytuację na drodze i przeciwdziała podsterowności. Gdy tylko większa ilość dostępnego tarcia zostanie wykorzystana w kierunku wzdłużnym i poprzecznym, innymi słowy, gdy koła po wewnętrznej stronie zakrętu tracą przyczepność przy niskiej wartości tarcia, są delikatnie hamowane. Ze względu na tę ukierunkowaną interwencję hamowania i wynikającą z niej różnicę w siłach napędowych, układ kierowniczy Audi A6 jest bardziej bezpośredni i natychmiast reaguje na daną sytuację. Prowadzenie jest zatem bardziej precyzyjne, bezpieczniejsze i zwinniejsze.
Komentarze (0)