
We współpracy z amerykańskim specjalistą w dziedzinie półprzewodników, firmą Ambarella, Continental opracowuje zintegrowane, kompleksowe systemy wspomagania i automatyzacji jazdy. Te skalowalne systemy działają przy użyciu sztucznej inteligencji.
„Mobilność przyszłości już dziś” – to hasło Continental na tegoroczne targi IAA Mobility 2023 w Monachium, na których firma zaprezentuje swoje unikalne portfolio. Obejmuje ono innowacyjne, wysokowydajne komputery oraz rozwiązania do szybkiego (i ekonomicznego) wdrażania mobilności cyfrowej.
Superbrain – inteligentny komputer samochodowy
Poza zaawansowanym sprzętem to właśnie oprogramowanie staje się coraz ważniejsze dla przemysłu motoryzacyjnego. Continental aktywnie pomaga w kształtowaniu przejścia na samochody mocno oparte na specjalnych programach, zatrudniając około 21 000 specjalistów ds. oprogramowania i IT, pracujących nad nowymi i ulepszonymi produktami, takimi jak komputery o wysokiej wydajności (HPC).
Nowością w obszernej ofercie HPC firmy Continental jest Smart Cockpit HPC, wstępnie skonfigurowany system łączący zestaw wskaźników, systemy informacyjno-rozrywkowe i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Na targach IAA Mobility Continental wraz z partnerem z branży technologicznej zaprezentują za pomocą pojazdu demonstracyjnego, w jaki sposób Smart Cockpit HPC może urzeczywistnić mobilność przyszłości przy minimalnych kosztach i w krótkim czasie.
Wirtualny rozwój przybliża walidację
Rozwiązaniem jest nowy kreator wirtualnej elektronicznej jednostki sterującej (vECU) oparty na Continental Automotive Edge (CAEdge), platformie do rozwoju sprzętu i oprogramowania uruchomionej przez Continental i Amazon Web Services (AWS) w 2021 roku. Twórcy oprogramowania motoryzacyjnego mogą już korzystać z vECU Creatora. Dzięki vECU aplikacje programowe mogą być w 90% zaprogramowane przed ich wdrożeniem na docelowym sprzęcie, co znacznie przyspiesza wprowadzanie produktów na rynek.
W kierunku autonomicznej przyszłości
We współpracy z amerykańskim specjalistą w dziedzinie półprzewodników, firmą Ambarella, Continental opracowuje zintegrowane, kompleksowe systemy wspomagania i automatyzacji jazdy. Te skalowalne systemy multisensoryczne działają przy użyciu sztucznej inteligencji i szczególnie wydajnego, energooszczędnego systemu chipów firmy Ambarella, a także kamer o wysokiej rozdzielczości, czujników radarowych i lidarowych oraz powiązanych jednostek sterujących. Continental i Ambarella otrzymały niedawno pierwsze zamówienie na te wspólnie opracowane rozwiązania.
Większa ochrona szczególnie zagrożonych użytkowników dróg
Bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg pozostaje najwyższym priorytetem dla Continental. Koncentruje się ona głównie na zapobieganiu i ochronie przed wypadkami spowodowanymi błędami kierowcy podczas skręcania, cofania i parkowania. W samych Niemczech, według Federalnego Urzędu Statystycznego, takie manewry podczas jazdy były przyczyną ponad 50 000 wypadków z obrażeniami ciała w ubiegłym roku. Na targach IAA Mobility Continental zaprezentuje kompaktowe, łatwe do zintegrowania rozwiązanie systemowe do dynamicznej projekcji bliskiego pola w oparciu o technologię mikroLED. System ten będzie sygnalizować, kiedy pojazd zmienia kierunek jazdy, np. poprzez wyświetlanie dynamicznych ostrzeżeń w bezpośrednim otoczeniu pojazdu za pomocą mikroLED.
Fot. Continental
Komentarze (0)