Do jednostek o mocy 520 i 580 KM dołączyła najmocniejsza – 730 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 3500 Nm.
Wszystkie trzy silniki Scania V8 bazują na jednostce o pojemności 16,4 l i mocy 730 KM, która zadebiutowała w 2010 r. Warianty Euro 6 wykorzystują turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz chłodzony cieczą układ recyrkulacji spalin EGR, z którym współdziała katalizator SCR w układzie wydechowym. Tłumik jest tylko nieznacznie większy od kompaktowego tłumika stosowanego z silnikami sześciocylindrowymi. Na ramie zostało mnóstwo miejsca na zbiorniki paliwa i AdBlue.
Wariant 520-konny wybierany jest chętnie przez firmy, która świadczą usługi przewozowe na długich dystansach w rejonach silnie pofałdowanych. Osiągi zarezerwowane wcześniej dla silnika 620 KM Euro 5 oferuje wersja 580 KM, a jednostka o mocy 730 KM przeznaczona jest do zadań nadzwyczajnych. 60-tonowe skandynawskie zestawy z drewnem, transport ponadgabarytów w Niemczech, ciężkie przewozy w Norwegii – to przykłady zastosowań 730-konnego silnika Scanii.
Widlasta jednostka Euro 6 o mocy 730 KM osiąga maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów niż wersja Euro 5. Jest on dostępny od 1000 do 1400 obr/min. Do standardu należy zautomatyzowana skrzynia Scania Opticruise, przystosowana do przenoszenia momentu o tak imponującej wartości.
Silniki V8 oferowane są wyłącznie z kabinami serii R. Do wyboru jest szereg skrzyń biegów oraz mostów napędowych jedno- i dwustopniowych, w tym tandemowych.
Komentarze (0)