Fot. Mirosław Giecewicz
Testy w laboratorium
Podczas wizyty w Hanowerze mieliśmy okazję przyjrzeć się, w jaki sposób testowane są akumulatory Clarios. Największe w tej części świata laboratorium testowe należące do koncernu Clarios to m.in. blisko 140 wanien wodnych (z temperaturą w zakresie 3-75°C) czy 2 tzw. shakery, służące do testów wibracji. Bywa, że testy akumulatorów (tak było m.in. w przypadku VARTA ProMotive AGM) trwają nawet 12 miesięcy. Test wibracji przeprowadza się m.in. z tego powodu, że w związku ze zbiornikami AdBlue oraz coraz większymi zbiornikami paliwa akumulatory montuje się za tylną osią pojazdu. To miejsce, w którym wstrząsów nie brakuje. Zwykle nie są one obojętne dla długości życia akumulatora. VARTA ProMotive AGM ma wewnątrz dodatkowe wzmocnienia, dzięki którym wibracje te nie są tak bardzo uciążliwe. Dla osób wtajemniczonych w zagadnienie kluczową informacją będzie to, że testy odporności na wibracje wykazały wysoki zakres V4, zgodnie z normą EN503421:2015.
Portal internetowy dla menedżerów flot
Wybór akumulatora może być więcej niż istotny dla całkowitego kosztu zarządzania flotą, czyli tzw. TCO – przekonują przedstawiciele firmy Clarios. Na VARTA Truck Portal udostępniają oni specjalny kalkulator, który jest w stanie podać konkretne liczby. Kalkulator TCO to szereg informacji o potencjalnych oszczędnościach wynikających z wyboru akumulatora. Sama oferta marki VARTA dla pojazdów użytkowych jest szeroka. Omawiany tu szerzej VARTA ProMotive AGM to rozwiązanie przeznaczone do pojazdów użytkowych o bogatym wyposażeniu i wysokim poborze mocy, a więc ciężarówek w ruchu międzynarodowym czy autobusów miejskich oraz pojazdów z agregatami chłodniczymi. Do samochodów o wysokim zapotrzebowaniu na prąd typu śmieciarki czy betoniarki proponowane rozwiązanie to VARTA ProMotive EFB. W ofercie są też rozwiązania VARTA ProMotive Heavy Duty oraz VARTA ProMotive Super Heavy Duty. Oferta firmy i kalkulator TCO dostępne są pod adresem
Komentarze (2)